Jump to content
Annons

Lär dig sökning på Studio Forum


Neko

Recommended Posts

Det är visst konstigt att folk startar nya trådar.  🙂

ljudkort, monitorer, hörlurar, mickar osv innehåller fler än 3 bokstäver.

Är det så att man får FÖR mycket svar så kan man ju begränsa sig med fler sökord såsom juli@, Behringer, Sennheiser, eller nått liknande så ökar ju sannolikheten för att man hittar det man letar efter. Väljer man dessutom en tidsperiod och relevant forum så får man upp rätt mycket relevant.

nehe... du skojjjaar... 😛

Ja. Jag ljög. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Annons
  • 1 månad senare...

Så fort jag söker på något med mellanslag i t.ex. "Guitar port" så får jag detta meddelande:

The error returned was:

Sorry, but we did not find any matches to display. Try again and broaden your search criteria. If you were searching for new posts since your last visit, it's possible that there are none to show.

Skall det vara så? :/ Och om jag letar efter någon tråd där någon nämner att Guitar porten kan eller inte kan användas som VST instrument så känns de uppenbarliga sökorden: Guitar port AND VST

eller hur? Men eftersom man inte kan söka på något med 3 eller färre bokstäver går det inte att söka på VST delen då? och i det där exemplet hade det inte fungerat för att jag hade mellanslag mellan Guitar och port... anledningen till att jag bara skriver VST är för att jag inte vet om någon skrivit VSTinstrument eller VST-plugg eller något liknande... Är det jag som är dum i huvudet eller är det någon som upplever samma sak?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du ställt in datumen rätt?

Får tolv träffar på guitar port om jag söker med alla datum inräknade. Söker jag på Guitarport ihopskrivet får jag 3 sidor med träffar. Du kanske har ställt in på sökning på bara ett begränsat forum, testa att söka på alla forum, postat från idag och äldre. Du kommer säkert få massor av träffar. Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det förresten nån mening med att sökfunktionen per default är inställd på att bara söka på de senaste 30 dagarna?

Det tog ett tag innan jag såg det, och sånt kan säkert leda till att man inte hittar det man letar efter, och det i sin tur leder naturligtvis till dubbelpostningar...

/Gote

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du ställt in datumen rätt?

Jag har datumen inställda på max, allså alla datum och alla forum.

Men kan det bero på att det inte vill fungera sig för att jag använder FireFox? Sökfunktionen kanske gillar IE bättre... :/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...
  • 4 månader senare...
MrPhil (oregistrerad)

Finns inte möjligheten att markera ett antal önskade avdelningar o bara få upp alla trådar t ex 7 dagar bakåt? Utan att söka något specifikt alltså?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
MrPhil (oregistrerad)
Sökmotorn på detta forum är lika kasst som på de flesta forum.

Jag fattar inte varför det inte fungerar.

Hur menar du?

Vad funkar inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

demilitarize (oregistrerad)
Sökmotorn på detta forum är lika kasst som på de flesta forum.

Jag fattar inte varför det inte fungerar.

Hur menar du?

Vad funkar inte?

Jag menar inte att det inte fungerar, men det fungerar fel.

Skriver jag in mer än ett ord så får jag för många sökträffar, där de flesta inte är relevanta. Förr kunde man t ex. på altavista el. google sätta hartassar kring orden och på så vis kunna sålla bättre bland sökresultaten, men det fungerar tydligen inte längre.

Sedan så är det ofta som man får upp felmeddelandetext och är tvungen att gå tillbaka, där man möts av en text typ "denna sida gäller inte längre...".

Segt är bara förnamnet!

Vad skall jag säga? Sökmotorn är dålig men detta forum är inte unikt på något sätt. Men jag tycker nog att det borde vara enklare att söka år 2006 än det var 1999.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...