djdavid Posted January 13, 2009 Posted January 13, 2009 Mitt största problem som låtskrivare är att jag antingen har en melodi eller en text. Men jag har jättesvårt att få det ihop. Problemet blir att jag aldrig blir färdig med någon låt pga. jag har svårt att sätta musik till någon text eller svårt att sätta text till någon musik. Några tips?
Ulf_A Posted January 13, 2009 Posted January 13, 2009 (edited) Här finns några trådar att börja med: Forumtråd om låtskrivning Om att skriva text Melodin Det kreativa flödet Skriva text . . . Texten . . . Glömde tidningen Studio's temanummer 10-08, 16 sidor om att skriva låtar. Edited January 13, 2009 by Ulf_A
Piccazzo Posted January 13, 2009 Posted January 13, 2009 Samarbeten , ibland fastnar man och då hjälper det att få in ett par frächa öron. Även du kan samarbeta på andras låtar , det brukar oxå hälpa att komma över svackor. I övrigt är det diciplin , rutin som gör en till en framgångsrik låtskrivare.
sixties Posted January 13, 2009 Posted January 13, 2009 försök skriva några texter. du kan utgå från nån låt du gillar och ta rad längderna efter den. det är lättare att testa flytet i låten om man har nått att sjunga till. börja med en text där slut orden rimmar, rad 1o2 och rad 3o4 rimmar på varann. sen när du har någon melodi så testar du om någon av texterna passar.
Recommended Posts