Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hejsan!

Jag tänkte spela in lite sång hemma i mitt rum. Men jag har dålig akustik och en högljudd dator samt ett lyhört hus. Eftersom jag inte har råd att ljudisolera funderar jag på att spela in sången med en vanlig sångmikrofon, en relativt bra en.

Märks det stor skillnad på hemmainspelningar mellan en vanlig och kondensator om man har ett dåligt rum som man spelar in i?

Är detta ett dåligt val?

Mvh dasKarlsson

Annons
Posted
Hejsan!

Jag tänkte spela in lite sång hemma i mitt rum. Men jag har dålig akustik och en högljudd dator samt ett lyhört hus. Eftersom jag inte har råd att ljudisolera funderar jag på att spela in sången med en vanlig sångmikrofon, en relativt bra en.

Märks det stor skillnad på hemmainspelningar mellan en vanlig och kondensator om man har ett dåligt rum som man spelar in i?

Är detta ett dåligt val?

Mvh dasKarlsson

Det går att få till jättebra inspelningar med en vanlig dynamisk mick. Har man inte bra akustik i rummet så kan det vara en god idé att använde en dynamisk istället för en kondensator.

Kör på och lycka till / DrHans