sounden Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Jag tänkte slänga ut min PC/Cubase och införskaffa mig en G5:a och Logic. Jag läste ju krönikan i senaste studio tidningen om konspirations teorin, ganska intressant. Jag har ju ett M-Audio Delta 1010LT kort som jag tänkte använda till mac:en. Tänkte skicka ut ett broadcast om just denna kombinationen. Är det någon som använde/använder denna kombinationen? Det är ju PCI-X stöd på ljudkortet så det skall ju gå att använda till Mac OS X om jag inte missförstått det hela fel. Latency´n kommer väll inte blir högre för jag byter till ett annat program/snabbare dator? (kör inte med latency kompensation i cubase idag) Någon som har några tankar/teorier/erfarenheter om detta? // Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonzo Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Det är ju PCI-X stöd på ljudkortet så det skall ju gå att använda till Mac OS X om jag inte missförstått det hela fel. Har inte PCI-X en helt annan sockel än vanlig PCI? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sounden Posted November 23, 2004 Author Share Posted November 23, 2004 Njae tror inte det... All of M-Audio's audio cards have been designed to be PCI 2.2-compliant with support for both 3.3-volt and 5-volt PCI signaling environments. This guarantees compatibility with PCI-X, 64-bit, and standard 32-bit PCI-based systems, including the Apple G5. 😲 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts