Guest anarkisten1 Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 (edited) Kollade min youtube nu så här innan läggdax och till min förvåning så har jag en ny prenumerant nämligen MXL mics. Dom kör tydligen nån tävling framöver men jag orkar inte kolla in vad det handlar om nu. Hur i hela världen dom har hittat mig det vet i hundan (om det nu är dom vill säga) det är ju inte så att jag anger nånstans att jag kör med en MXL mick. Vallhagen det är dax att lägga ut låtar på tuben med din fina gröna guldiga mick synlig 😉 . Edited January 1, 2009 by anarkisten1
debatt Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 det är ju inte så att jag anger nånstans att jag kör med en MXL mick. Vallhagen det är dax att lägga ut låtar på tuben med din fina gröna guldiga mick synlig 😉 . Hur är dom egentligen, de där MXL-mikarna? Jag har funderat länge på en sån.
Guest anarkisten1 Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 Dom billiga som min VL67 är nog helt ok, typ som helt ok billigare mickar brukar vara. Min har ett ganska diskantrikt men ändå varmt ljud, ja typ. Kort sagt det kommer nog an på vad man jämför med och vilken ljudkaraktär man vill ha och vad din preamp/prylar/compressor etc gör med signalen.
Mojje Cruncher Andersson Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 Jag har en MXL 990! Mellanmembransstorlek. Apnöjd med den och låter kanon på både förstärkare och virvel. Testade den även som överhäng i livesituation å maken till jazzigt sound på trummorna! Damn!!! Ska införskaffa en V67 i det snaraste. Lyssnade på Claes testsida och om man referenslyssnar så känns den som ett naturligt val för mina vocalister i studion. Kommer även en Oktava MK 319 som jag tycker känns lite likadant. Något mjukare i karaktären dock. Fast det är klart. Jag har mest gaphalsar i studion och dessa kanske inte lämpar sig så väl till ren sång. Det blir till att testa!!! Nu ska jag lyssna på ditt klipp anarkisten!! Take care! /Cruncharn'
Vallhagen Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 Vallhagen det är dax att lägga ut låtar på tuben med din fina gröna guldiga mick synlig 😄 . Fan, grön mik is the thing! *** Jo jag gillar min V67 oxå. Har iofs inte så mycket att jämföra med, men visst är den varm, go o grön. O lite guld 😄
Guest Analogfreak Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 Var den röd min gosse, så får du vara utan... Men var den grön får du en ny... Han byter nämligen bara ut gröna saker...
Guest anarkisten1 Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 Var den röd min gosse, så får du vara utan... Men var den grön får du en ny... Han byter nämligen bara ut gröna saker... Vår nye Strindberg in aktion
Recommended Posts