gabbano Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 Är hemskt sugen på en Mbox 2, men min fråga är om den fungerar med andra program än Pro Tools LE? Någon som har erfarenhet av andra programvarar i samband med Mbox 2??
micandboom Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 Hmmm....håller själv precis på att försöka fixa detta med Magix Music Maker (funkar inte) och Sequel 2 (funkar inte heller). Detta på en PC med Vista. Den driver (v7.4) som Digidesign hänvisar till som standalone för Mbox2 mini utan Protools verkar vara problemet. Den verkar tända kortet, men när jag sen försöker få programmen att peka på drivrutinen, så får jag felmeddelanden ('Will not launch' och 'Unknown error'). Börjar resignera. Någon som har ett gott råd?
Guest drloop Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 (edited) Varför köpa en Mbox om man inte skall köra Pro Tools? Samma funktioner som en Mbox finns för lägre pris som tex EMU Fast pre eller vad den nu heter. EDIT: OK, Mbox 2 har lite andra funktioner, men ta en Focusrite Saffire LE för 3 000:- istället. Edited December 30, 2008 by drloop
gabbano Posted December 30, 2008 Author Posted December 30, 2008 Jag undrar mest om det fungerar eller ej. Har hört mycket gott om Pro Tools, men själv aldrig nyttjat det för musikproduktion. Därför jag undra om det fanns möjlighet att använda annat program med Mboxen.
Guest maart Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 Svaret är ja, det går att använda med andra program än PT. Det man behöver göra är att ladda hem ASIO-drivrutiner från Digis hemsida om det inte följer med när man installerar PT (det gör det med min 002r iaf).
fresh2death Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 Är hemskt sugen på en Mbox 2, men min fråga är om den fungerar med andra program än Pro Tools LE? Någon som har erfarenhet av andra programvarar i samband med Mbox 2?? för mig fungerar det fin fint i vilket program som helst. har kört Fl Studio, Cubase, Reason mm. utan några problem... varför skulle det inte?
Recommended Posts