Mollyplugg Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 Har ominstallerat, kopplat om på nytt bord osv men fortfarande inget ljud i mitt SX 3, bara mono inputs. Emellanåt hittar inte mitt M-Audio Audiophile usb ASIOn, ibland släpper ljudkortet också bara ifrån sig burkiga o distade ljud. Inte heller vill det ta emot uppdateringar, ett problem i sig där jag gärna lyssnar på tips. Tycker ändå trots fem år på nacken att kortet borde funka med SX 3, eller? Nåt i device setup jag missat eller ska kolla?
Fredrika Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 Har ominstallerat, kopplat om på nytt bord osv men fortfarande inget ljud i mitt SX 3, bara mono inputs. Emellanåt hittar inte mitt M-Audio Audiophile usb ASIOn, ibland släpper ljudkortet också bara ifrån sig burkiga o distade ljud. Inte heller vill det ta emot uppdateringar, ett problem i sig där jag gärna lyssnar på tips. Tycker ändå trots fem år på nacken att kortet borde funka med SX 3, eller? Ja, kortet är modernt så det räcker helt klart. Kortet kan ju (mot förmodan) vara trasigt på något sätt, förstås. Nåt i device setup jag missat eller ska kolla? Nej. Felet med distat ljud du beskriver har isallafall inget med inställningarna i setup att göra.
Mollyplugg Posted December 30, 2008 Author Posted December 30, 2008 Tack för svar. Fast mina pengar i det här ligger ändå på nån konflikt mellan gammalt M-audio-kort o nyare versioner av Cubase. Dess version 2.0 funkar men inte 3.0... O när jag vill uppdatera ljudkortet på mitt XP med en fil gjord för XP så säger programmet att jag har fel operativsystem...
Recommended Posts