Jump to content
Annons

Gratis Piano-noter på internet


Andree

Recommended Posts

Annons

Hej

Sök google på: free sheet music. Jag fick upp en hel massa men har inte provat länkarna.

Annars tycker jag att biblioteket har en massa bra och varierande notböcker. De kan även ta hem " det du vill ha" till din kommun via fjärrlån.

Edit: Ojdå Assar hade visst exakt samma sökfras i sin länk. 😆 Klicka där så hittar du massor.

Redigerat av slejnard
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Sök google på: free sheet music. Jag fick upp en hel massa men har inte provat länkarna.

Annars tycker jag att biblioteket har en massa bra och varierande notböcker. De kan även ta hem " det du vill ha" till din kommun via fjärrlån.

Edit: Ojdå Assar hade visst exakt samma sökfras i sin länk. 😄 Klicka där så hittar du massor.

Jag söker också på free sheet music ibland men det ger sällan snabba resultat för ofta är det enda som är gratis att besöka hemsidorna, kanske kan man ladda ner nåt gratis prov med några takter etc Jämför med länkar som har Free downloads så märker man att man efter nedladdningen måste betala för att kunna använda grejerna man laddat ned. De ljuger ju inte-- det är ju gratis att ladda ner men de undanhåller till en början att det kostar pengar att använda grejerna.

Redigerat av Fredrika
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
stoferb (oregistrerad)

Om det är äldre musik du letar efter (där copyrighten har gått ut) så finns det en jättebra sida:

http://imslp.org/wiki/Huvudsida

Det är förstås mycket mer än bara pianomusik, men det är gratis och du kan ladda ned allt som är komponerat av personer som dog för mer än 50 år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...