Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

Inte kan väl datorn ta skada av att man ständigt är inloggad som admin på Vista? Det enda jag hört är att man blir mer öppen för virus då man har full tillåtelse att installera program?

Annons
Posted
Hej!

Inte kan väl datorn ta skada av att man ständigt är inloggad som admin på Vista? Det enda jag hört är att man blir mer öppen för virus då man har full tillåtelse att installera program?

Är det bara du som äger datorn som använder den tycker jag gott du kan köra på ett admin-konto. Lite bakvänt att behöva logga in på ett annat konto för att installera eller uppgradera program.

• 2 weeks later...
Posted

Ta skada, knappast. Virus och trojaner skyddar du dig bäst med antivirusprogram. Du har ju som admin även UAC (om du inte slagit av det) som gör att du måste godkänna programkörningar.

Posted

Nej då inget du behöver oroa dig för så länge du vet vad du gör, man behöver ju nödvändigtvis inte ändra på systeminställningar 😱