Jump to content
Annons

Youtubeklipp där vi själva är med


slejnard

Recommended Posts

  • 3 veckor senare...
Annons
  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

https://www.youtube.com/watch?v=L0XVf-Pibqs

Vår kompis Robin Scott kom på besök i studion med ett utkast till en ny låt. Vi slängde upp några mickar och ett par kameror, tryckte på rec och jammade. Såhär blev det! 🙂

Inga pålägg etc. Bara Robin på slide och sång åsså jag på trummor ("basen" är en oktavpedal på guran). Brorsan filmade.

Redigerat av MrBluesman
Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen?

Jag tycker Att ni är grymt bra! Följer er på fejjan. Tyvärr har det blivit färre på forumet som ger feedback. Märks inte minst under låtkritikavdelningen. Under all kritik hur tjorvigt det är nu. Man ska klicka sig till oändligheten för att både lyssna och sen ge feedback

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

https://www.youtube.com/watch?v=GKomdmb3Fwo

En ny one take! Denna gång med endast mig framför kameran (brorsan och några kompisar filmade)

Som vanligt allt inspelat i en tagning, utan pålägg etc!

Lite nördinfo:

Inspelad på ett stort tomt loft med lite småball akustik (stort, högt i tak, mycket nakna bjälkar och snedtak etc som diffuserar). Rumsklang/helhet i MS blandat med närmikning på sång och trummor, och lineouts på stärkarna.

Gitarrsignalen går först in i en oktavpedal (därav basen). Basoktaven går till en basstärkare, den rena gitarrsignalen vidare i signalkedjan till phaser och overdrive etc, in i en delay-pedal som körs i stereo in i varsin stärkare (fender Blues JR och Fender Excelsior). Effekten i slutet är en phaser in i ett upp-pitchat såsigt delay.

Filmat med diverse Canon DSLR-kameror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite nördinfo:

Inspelad på ett stort tomt loft med lite småball akustik (stort, högt i tak, mycket nakna bjälkar och snedtak etc som diffuserar). Rumsklang/helhet i MS blandat med närmikning på sång och trummor, och lineouts på stärkarna.

Gitarrsignalen går först in i en oktavpedal (därav basen). Basoktaven går till en basstärkare, den rena gitarrsignalen vidare i signalkedjan till phaser och overdrive etc, in i en delay-pedal som körs i stereo in i varsin stärkare (fender Blues JR och Fender Excelsior). Effekten i slutet är en phaser in i ett upp-pitchat såsigt delay.

Filmat med diverse Canon DSLR-kameror.

Jag är mäkta imponerad av alla videos du lagt upp får jag säga! Riktigt bra!

Får väl bidra med en turne video från förra året för att hålla liv i tråden, kanske inte passar in bland alla "performance" videos men lite live bilder åtminstone och någon kanske blir inspirerad att själv se till att dra iväg en vända utanför gränserna!

https://www.youtube.com/watch?v=6SDt3PCMqR4

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...