Jump to content
Annons

Youtubeklipp där vi själva är med


slejnard

Recommended Posts

http://www.youtube.com/watch?v=n-plCI-Volc Kiss Singer har skrivit låten, Mats Ohlson spelar lite gitarr, fått kvinnlig skönsång i stämma av Annacarin Nilsson själv har jag (Christian Landström) spelat lite gitarr, mandolin, trumpet och producerat video och musik. gjorde resten. Tack Gullan och statister som jag tror var Roffes grannar för medverkan i videon. Tack Till Brother Tuck som lät oss använda deras Pub en stund. Sista sångpåläggen i gjordes Sonar x3 Producer by the way... Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Varför inte säga det med en sång, jag var helt enkelt lite trött på någon.....

(en liten hemma-produktion där frugan ställde upp som kameraman) 😎

Redigerat av Arne Lindroth
Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade in en liten live-video i skogen på Åland i somras. Inga pålägg, allt är inspelat live på plats. Enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=H6mNdjLj-Lo

Lite nördinfo:

Helhet (som en "rumsmikning") Studio Projects B3. SM57 på gura-stärkaren. Line Audio CM3 på ackgura (+lite lajn). M-Audio Solaris på leadsång. Line Audio CM3 på backsång. SM57 på virvel. JJlabs beta52-kopia på baskagge. Bas tas upp av "rumsmikning"+lajn. Røde NT-5 i ORTF 15 meter in i skogen (riktad bort ifrån oss) för naturlig ambience och reverb.

Inspelat med Alesis i|o26 och Behringer ADA8000 in i en macbook gömd bakom ett träd. Filmat med Canon 600D och 650D.

Redigerat av MrBluesman
  • Gilla 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade in en liten live-video i skogen på Åland i somras. Inga pålägg, allt är inspelat live på plats. Enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=H6mNdjLj-Lo

Lite nördinfo:

Helhet (som en "rumsmikning") Studio Projects B3. SM57 på gura-stärkaren. Line Audio CM3 på ackgura (+lite lajn). M-Audio Solaris på leadsång. Line Audio CM3 på backsång. SM57 på virvel. JJlabs beta52-kopia på baskagge. Bas tas upp av "rumsmikning"+lajn. Røde NT-5 i ORTF 15 meter in i skogen (riktad bort ifrån oss) för naturlig ambience och reverb.

Inspelat med Alesis i|o26 och Behringer ADA8000 in i en macbook gömd bakom ett träd. Filmat med Canon 600D och 650D.

Nä men fy för djävulen vad grymt, MrBluesman! 😮🥰 Alltså, det här... det här är förbanne så jävla snyggt så jag nästan bryter ihop 😱

Inramningen, låten, arret, prodden...

JÄVLIGT bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä men fy för djävulen vad grymt, MrBluesman! 😮🥰 Alltså, det här... det här är förbanne så jävla snyggt så jag nästan bryter ihop 😱

Inramningen, låten, arret, prodden...

JÄVLIGT bra jobbat!

Håller med, mycket smakfullt 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä men fy för djävulen vad grymt, MrBluesman! 😮🥰 Alltså, det här... det här är förbanne så jävla snyggt så jag nästan bryter ihop 😱

Inramningen, låten, arret, prodden...

JÄVLIGT bra jobbat!

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä men fy för djävulen vad grymt, MrBluesman! 😮🥰 Alltså, det här... det här är förbanne så jävla snyggt så jag nästan bryter ihop 😱

Inramningen, låten, arret, prodden...

JÄVLIGT bra jobbat!

Håller med, mycket smakfullt 😎

+1

Tack så mycket för värmande kommentarer! Jag gillar låten som brorsan skrivit jättemycket och tycker vi fick till en bra vibe där i skogen, men den har fått så få views och det har varit så tyst om den på vår facebook etc att jag nästan började tvivla lite... 😕

(kanske måste sluta mäta mitt självvärde i facebook-likes 😉 )

Undrar dock hur 17 man ska få folk in general att titta och lyssna om man inte är Bon Iver eller Justin Bieber...? Man kanske måste klä av sig naken och slicka på en hammare som Miley Cyrus..? 😕

Hjälp oss gärna att sprida om ni tycker att fler borde se och höra!

Redigerat av MrBluesman
Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen vilken schysst stämning du fått till i videon 🙂 Gött sväng också!

Jag får contributea också med lite dragspel och apor:

Spelade in en liten live-video i skogen på Åland i somras. Inga pålägg, allt är inspelat live på plats. Enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=H6mNdjLj-Lo

Lite nördinfo:

Helhet (som en "rumsmikning") Studio Projects B3. SM57 på gura-stärkaren. Line Audio CM3 på ackgura (+lite lajn). M-Audio Solaris på leadsång. Line Audio CM3 på backsång. SM57 på virvel. JJlabs beta52-kopia på baskagge. Bas tas upp av "rumsmikning"+lajn. Røde NT-5 i ORTF 15 meter in i skogen (riktad bort ifrån oss) för naturlig ambience och reverb.

Inspelat med Alesis i|o26 och Behringer ADA8000 in i en macbook gömd bakom ett träd. Filmat med Canon 600D och 650D.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj vad många olika typer av klipp det var här!!! Kul att se! Här är en låt som jag har skrivit och spelat in i "pro tools 8". Tyvärr blev jag inte så nöjd med ljudet, det blev grötigt och konstigt, inte alls som jag ville.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade in en liten live-video i skogen på Åland i somras. Inga pålägg, allt är inspelat live på plats. Enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=H6mNdjLj-Lo

Lite nördinfo:

Helhet (som en "rumsmikning") Studio Projects B3. SM57 på gura-stärkaren. Line Audio CM3 på ackgura (+lite lajn). M-Audio Solaris på leadsång. Line Audio CM3 på backsång. SM57 på virvel. JJlabs beta52-kopia på baskagge. Bas tas upp av "rumsmikning"+lajn. Røde NT-5 i ORTF 15 meter in i skogen (riktad bort ifrån oss) för naturlig ambience och reverb.

Inspelat med Alesis i|o26 och Behringer ADA8000 in i en macbook gömd bakom ett träd. Filmat med Canon 600D och 650D.

Spelade in en liten live-video i skogen på Åland i somras. Inga pålägg, allt är inspelat live på plats. Enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=H6mNdjLj-Lo

Lite nördinfo:

Helhet (som en "rumsmikning") Studio Projects B3. SM57 på gura-stärkaren. Line Audio CM3 på ackgura (+lite lajn). M-Audio Solaris på leadsång. Line Audio CM3 på backsång. SM57 på virvel. JJlabs beta52-kopia på baskagge. Bas tas upp av "rumsmikning"+lajn. Røde NT-5 i ORTF 15 meter in i skogen (riktad bort ifrån oss) för naturlig ambience och reverb.

Inspelat med Alesis i|o26 och Behringer ADA8000 in i en macbook gömd bakom ett träd. Filmat med Canon 600D och 650D.

Coolt, och det låter riktigt bra!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade in en liten live-video i skogen på Åland i somras. Inga pålägg, allt är inspelat live på plats. Enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=H6mNdjLj-Lo

Lite nördinfo:

Helhet (som en "rumsmikning") Studio Projects B3. SM57 på gura-stärkaren. Line Audio CM3 på ackgura (+lite lajn). M-Audio Solaris på leadsång. Line Audio CM3 på backsång. SM57 på virvel. JJlabs beta52-kopia på baskagge. Bas tas upp av "rumsmikning"+lajn. Røde NT-5 i ORTF 15 meter in i skogen (riktad bort ifrån oss) för naturlig ambience och reverb.

Inspelat med Alesis i|o26 och Behringer ADA8000 in i en macbook gömd bakom ett träd. Filmat med Canon 600D och 650D.

Fy helvete vad bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

En kul grej på jobbet vi gjorde. Programledarna i P4 Sörmlands morgonshow "sjunger". Jag har knåpat ihop text, musik och mixat. En kille på SVT hjälpte till att filma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt MrBluesman!

Fasen vilken schysst stämning du fått till i videon 🙂 Gött sväng också!

Coolt, och det låter riktigt bra!!!!

Fy helvete vad bra!

Tack så mycket för uppmuntrande ord!

Ni får hemskt gärna dela den (tex på facebook mm)! Vi uppskattar all hjälp vi kan få att nå folks öron/ögon/hjärta (eller valfritt organ)!

Redigerat av MrBluesman
Link to comment
Dela på andra sajter

En liten teaser på en kommande låt kallad Wrecking Ball (skrev den i våras innan Miley Cyrus kom ut med sin)

http://www.youtube.com/watch?v=sCsjNCCWg5A

Vi fick låna Stockholms Dramatiska Högskolas radiostudio en eftermiddag (min morbror, tillika bassistens far är professor där).

Jag valde att lägga sång och gitarr i en tagning. Körde utan klick etc (hörlurarna har jag bara på mig för att få rätt balans mellan sång och gitarr och för extra medhörning). Kändes rätt för den här låten att låta den andas som den ville. Sen la vi på bas, en till ackgura och lite kör.

Ska till lite pålägg; typ flygel och/eller steel guitar är det tänkt (troligtvis från där denna fejdar ut). Kunde vara snyggt med stråkar också, men svårt att få tag duktiga cellister/violinister... Nån som har några bra kontakter? 🙂

Vad tycker ni?

Redigerat av MrBluesman
Link to comment
Dela på andra sajter

By the way...

Jisses vad mycket enklare det är när man har bra grejer och ett kanonbra rum att jobba med! Lättare att leverera musikaliskt också när man kan jobba med rummet och lita på utrustningen.

Är van vid betydligt billigare och enklare grejer/rum, så det var en fröjd att få låna denna studio om än för en liten stund!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Min nya egenproducerade låt till mitt projekt "The Key Key".

Producerad hemma i en lek med saxofoner, fioler, syntar och andra ljud.

Det mesta är inspelat genom min sE Electronics Z5600a.

Videon är en samling av klipp från min resa jorden runt jag gjorde under 12 månader i år och förra året. (Det är jag som hoppar fallskärm från planet)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...