Jump to content
Annons

Youtubeklipp där vi själva är med


slejnard

Recommended Posts

Vad får du för format på filmen i kameran då? Du kan väl i alla fall få själva filmfilen från kameran in i datorn? Även om du inte kan spela upp den alltså......

Vad är det för kamera du har? Lumix...någonting...någonting?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad får du för format på filmen i kameran då? Du kan väl i alla fall få själva filmfilen från kameran in i datorn? Även om du inte kan spela upp den alltså......

Vad är det för kamera du har? Lumix...någonting...någonting?

Lumixen heter Panasonic DMC TZ10. Man kan völja på två filmformat: JPEG, och AVCHD. Bilden blir typ lika bra som när det är filmat av SVT...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan alltså överföra från kameran så att du får en jpeg (eller avchd)-fil i datorn?

Edit: Kan du det borde det vara "enkelt" att konvertera till ett format som tex iMovie klarar hantera.

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

Marie Lalá - Without you

Musiken är arrad, producerad, inspelad och mixad av oss. I videon dansar vi omkring lite och sådär. Maries album släpps den 15:e maj. Håll ögon och öron öppna!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vem är det som spelar gitarr?

Det är han med en Mahultasmäck skinnkeps på sig. Såna kepsar har jag tappat bort ungf tio stycken tror jag, o skickat efter nya från Pelles Skinn o Läder i Simlångsdalen. Att jag har slutat supa hjälper inte, lägger bort dem ändå.

På den där tiden hade jag en 100 watts Fender The Twin combo med 2 ggr 12" plus en Marshall fyrtolva. Det satt 13 rör i förstärkaren, blev en slant när man skulle byta alla. Förstärkaren vägde tamefan hur mkt som helst.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Gott va 😄

Haha, jo men det var ju inte nästgårds precis så man kunde gå hem och sova om man kände för det. 😛

Låg en bit utanför, kommer inte exakt ihåg, men jag vet att jag var nere i "byn" Klöverträsk och hämtade mat- och städtanter tidigt på morgnarna. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv kommer jag från Vidsel, tre mil därifrån. Men 08 nu.

Coolt! Spelade i Storforsen på raimos midsommar. Om du kommer hem i sommar så missa inte att besöka lomtjärn. Musikföreningen SMÄKK ( stimulans av musik inom Älvsbyns kommuns kulturliv 😄) arrar spelningar varje torsdag kl 19 fram till 1 augusti.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Försöker göra en yuotubevideo till en låt på enklast möjliga vis. Har tidgare provat en tjänst som heter animoto. Nu gör jag ett försök att göra en simpel video med bara text med iphone-appen Lyric Video. Appen i sig är jätteenkel men att få texten att tajma var ingen lek. Och ljudet som kom från appen var så dåligt att jag fick lägga till det igen med Windows Movie Maker. Så här blev det:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Keyboard (oregistrerad)

Är det inte Analogfreaks-Fredrik som framträder där? Han bor väl där uppe nånstans och han hette väl Hägglund om jag inte minns helt fel?

Redigerat av Keyboard
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...