Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tja, vad är de egentligen me de här service pack ( SP ) osv?. Spelar det ngn roll om man har SP2 eller SP3? Vad är det och påverkar det min ljudkort ifall ja köper en ny

Annons
Posted

Det minsta du ska ha är SP2, eftersom tidigare versioner inte har stöd för större partitioner än 128GB (eller något ditåt), men förutom det så är det mest en massa säkerhetsuppdateringar och små buggfixar som egentligen varken gör till eller från för musiken.

Har du en brandvägg, så är säkerhetsuppdateringarna inte så viktiga, men utan brandvägg, är de extremt viktiga att göra kontinuerligt om man är uppkopplad på Nätet.

Jag gör alla uppdateringar så fort jag upptäcker att det finns något nytt att hämta från Windows Update, men jag låter inte Windows gå ut automatiskt och leta efter uppdateringar, utan det gör jag manuellt lite då och då, när andan faller på...

Posted
Jag gör alla uppdateringar så fort jag upptäcker att det finns något nytt att hämta från Windows Update, men jag låter inte Windows gå ut automatiskt och leta efter uppdateringar, utan det gör jag manuellt lite då och då, när andan faller på...

Alternativ "Notify but don't download or install" eller "download but don't install" är bra att ha, så att man inte missar något viktigt.

Posted

Alternativ "Notify but don't download or install" eller "download but don't install" är bra att ha, så att man inte missar något viktigt.

Jag föredrar att ingenting går ut på Nätet automagiskt i bakgrunden, utan väljer hellre själv när det ska hända... 😉