Jump to content
Annons

Hjälp mig att mixa? [Filer finns att ladda ner!]


PrototypProductions

Recommended Posts

Annons
Hip hop beats brukar man aldrig spela in riktiga trummor t.ex man laddar (köper) ju synthar, trumm VST's sen har man väll ett keyboard tror jag ?

Neptunes är kända för att ha Live trummor , Timbaland oxå.

Men om du har en kompis som är bra på att göra beats är det väl enklast att slå dig ihop med honom.

Även fast Rappare och artister överhuvutaget för den delen för färdiga låtar att Rappa/Sjunga på skickar dom alla sina tagningar till producenten av låten eller så får dom alla filer från honom för att kunna mixa låten.

Mixtapes är udantaget då det oftast är redan släppta låtar som Artisten gör sin tolkning av.

Som sagt du är 14 år och har tid på dig att utvecklas och om du vill ha större kontroll över ditt material kanske du ska fundera på att börja göra beatsen själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

okej tack för svar fast jag kanske inte är så trvlig mot dig! ..

Min kompis är rätt mycket äldre än mig och ett par nivåer över mig ochså så han vill inte producera beats gratis till mig!

Jag kan möjligtvis få dom lite billigare men har inte så mycket pengar så jag kan betala för varje beat jag ska göra något på.

Jag har faktiskt försökt i FL & Reason att göra något litet beat eller iallafall något liknande, haha 🙂

Men asså helt seriöst det var det svåraste jag nånsin testat på 🙂 Så jag får se hur det blir med den biten ..

Mvh Dougla

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är du som gör beatsen right? Peace

Japp , fast det är ju bara sex låtar av säkerligen ett hundratal.

Har även gjort Låtarna på

- Salif´s ,

- Miss Bea Star

- The Foundation Wolrdwide

- That Dude Prince sidor. Dom är på mina Topvänner kolla in dom oxå.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...