Jump to content
Annons

Öh, har ni fest eller...?


Serendipity

Recommended Posts

Tjenare, jag heter Torgny men det är ju inget kul namn om man vill leka rockstjärna i sängkammarstudion eller på detta forum så det fick bli Serendipity efter filmen med samma namn.

Har lirat gitarr sedan förra århundradet eller 1983 närmare bestämt men inte har man blivit någe bra för det 😉

Har varit verksam som gitarrist och sångare i ett par coverband samt ett där mina egna låtar framfördes men det är nerlagt nu då världens skrivkramp infann sig och andra intressen pockade på. Jag skaffade min första dator 1996 och det var först då som musikskapandet tog fart. Gillar mest musik av den lite tyngre kalibern typ RUSH årgång äldre, Dream Theater och annan progressiv metall/hårdrock/rock. Fast det är klart...den musik jag yxar till kan nog inte jämföras med dessa giganter.

Jag började med Digital Orchestrator Plus/Pro men har precis upptäckt programmet Tracktion som jag tror kommer att gå en alldeles lysande framtid till mötes om nu programmets skapare Julian (Jules) Storer orkar hålla igång kreativiteten och inte blir påkörd av en buss eller liknande på väg till puben 😛

Jag är väl normalt sett en sk. lurker eller smygtittare på de flesta forum där jag är medlem men skall försöka delta så gott jag kan här.

Till sist kan jag väl säga att jag mer eller mindre fortfarande anser mig vara en novis när det gäller inspelningsteknik, mjukvarusynthar med mera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen!

Trevligt med folk från den "tyngre" skolan! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite ljud på wäbben va det ja... 😎

Ok, här kommer några klipp i mp3 format. Storlek 2-3.5 MB styck.

Demos eller skisser med lite halvtaskigt ljud - ej helt nya.

Test of Courage några minuter från början på låten via vers och refräng - med sång.

Signs vers2 samt refräng - med sång.

In the Silence of My Mind från nertagning innan synthsolo via sista refräng och gitarrsolo - ingen sång.

Enjoy! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Test of Courage några minuter från början på låten via vers och refräng - med sång.

Signs vers2 samt refräng - med sång.

In the Silence of My Mind från nertagning innan synthsolo via sista refräng och gitarrsolo - ingen sång.

Wow,

"Test of Courage" härliga harmonier, smaskigt krämiga syntljud !!

"Signs" mera härliga harmonier, bra melodi !!

"In the Silence of My Mind" bushärlig ljudbild !!

och som svar på din rubrik, JA!! nu har vi fest 😆

😎🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lirat gitarr sedan förra århundradet eller 1983

Antingen föddes du med skills, eller så är du äldre än mig. Visst är det skönt när det bara finns två logiska lösningar att välja mellan? 😆

Välkommen hit! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla vänliga ord 😆

Skål på er!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...