Jump to content
Annons

Liten Monitortest


Zogge (oregistrerad)

Recommended Posts

Glaskatten (oregistrerad)
Importen är ganska mycket viktigare när det handlar om vårt ämne - nämligen musikprylar, eller hur...? 😏

Röstade du för införande av Euro-valutan i Sverige på de premisserna?

Jag trodde att vi skulle hålla oss till ämnet... ☺️

Innan du gnäller på att jag inte svarade på frågan, så kan jag ändå - fortfarande utanför ämnet - nämna att jag röstade för Euro av många skäl, bl a som jag redan ha nämnt i tråden.

Och alla de skälen är mer eller mindre irrelevanta sett till att Sverige exporterar MER till länder utanför EU än inom EU så en fast oflexibel valutakurs är därför oftast ingen fördel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 92
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Importen är ganska mycket viktigare när det handlar om vårt ämne - nämligen musikprylar, eller hur...? 🙂

Röstade du för införande av Euro-valutan i Sverige på de premisserna?

Jag trodde att vi skulle hålla oss till ämnet... 😏

Innan du gnäller på att jag inte svarade på frågan, så kan jag ändå - fortfarande utanför ämnet - nämna att jag röstade för Euro av många skäl, bl a som jag redan ha nämnt i tråden.

Och alla de skälen är mer eller mindre irrelevanta sett till att Sverige exporterar MER till länder utanför EU än inom EU så en fast oflexibel valutakurs är därför oftast ingen fördel...

Eftersom du tvunget vill fortsätta på off-topic spåret efter att alla andra har uttryckt önskemål om att avsluta det... 😏

http://www.scb.se/templates/tableOrChart____51328.asp

Ca 60% av exporten går till EU-länder (visserligen har inte alla infört Euro ännu, men det är bara en tidsfråga) och på senare år har mer och mer handel utanför Euro-området också skett med Euro i stället för USD eftersom Euro har varit stabilare.

Den kortsiktiga fördelen med en svag valuta är att man säljer mer och därför tjänar mer med inhemska mått mätt - men det resonemanget håller bara så länge man inte behöver importera någonting för att producera slutprodukten som exporteras - för med en svag kurs, så blir det ju dyrare att importera, så att exportpriserna måste höjas - med mindre export som en naturlig följd...

NU kan det väl ändå vara slut med sidospåret? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Jag tycker det är kul med studio i sovrummet, men jag gissar att du är ungkarl? Min fru skulle nog packa resväskorna direkt om jag började inreda vårt sovrum som studio! Men jag gillar tanken! Vakna mitt i natten och testa någon ny effektinställning till mixen... lysande!

När du nämner gips, så måste jag säga att det är inte så kul! Nästan som att sitta i ett kaklat badrum... snacka om att ljudet studsar åt olika håll. Tips! Rigga upp några billiga draperier i skenor uppe vid taket. När du får gäster i sovrummet, drar du tillbaks dessa bara...

Zogge

Från början var det met av praktiska själ som grejorna hamnade i sovrummet men som du skrev har det sina fördelar 🙂 förstår dock att alla tjejer kanske inte riktigt förstår vitsen med det... men jag bor mycket riktigt ensam. tackar för tipset med draperier!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...