Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

ngn som kan hjälpa mig använder en usb synth och vst i cubase sx . om jag ska spela in ett befintligt midispår till ett audiospår så har jag förstått

det som att jag gör ett nytt audiospår och väljer ljudkortet som in enhet men där finns bara mono in 1 till mono 8 eller stero in 1 till stero in 8 att välja och lite andra saker men inte mitt ljudkort

hur gör jag för att välja ljudkortet ??

Annons
Posted

Vilket ljud är det du vill spela in - är det den externa syntens eller är det ljud från ett VSTi?

Om det är den externa syntens ljud så måste du koppla in audiokablar från synten till ljudkortet, eftersom midikabeln enbart skickar kontrollsignaler och ingen ljud. Om det är VSTi, så är det bara att göra mixdown eller export audio med övriga kanaler ställda till mute, så att du bara får med just det VSTi som du vill ha på ett audiospår.

Posted

det är ett spår med vst ska prova att göra som du skrev men när gör man så att man spelar in från midispåret till audiospåret genom att ändra i audiospårets IN till ljudkortet

såg instruktionen här http://www.youtube.com/watch?v=WwtWnzA4DeI...re=channel_page

men det kanske är som du säger att det gäller när man kör den ext synthens ljud ??