Thulesius Posted December 9, 2008 Posted December 9, 2008 Jag behöver ett klaviatur med vägda tangenter för att styra mina piano och elpiano samplingar i studio och live. Hade helst köpt ett stagepiano som nord stage eller yamaha cp300 men det känns inte som jag har råd. Därför tänker jag köpa ett bra klaviatur och köra i studion och med laptop live. Tips och råd tack
Guest Analogfreak Posted December 9, 2008 Posted December 9, 2008 http://62.20.117.219/fitzpatrick/detail.php?detail=CM-UF80 Här har du ett bra klaviatur. 😆
Assar Posted December 9, 2008 Posted December 9, 2008 Jag testade Fatars Studiologics VMK-klaviatur för ett tag sen på 4Sound. De kändes riktigt bra.
Guest pme Posted December 9, 2008 Posted December 9, 2008 Jag testade Fatars Studiologics VMK-klaviatur för ett tag sen på 4Sound.De kändes riktigt bra. De har en organ style VMK-161. Vad skiller sig mellan organ style och den andra. Båda är ju weigted.
Assar Posted December 9, 2008 Posted December 9, 2008 Jag testade Fatars Studiologics VMK-klaviatur för ett tag sen på 4Sound.De kändes riktigt bra. De har en organ style VMK-161. Vad skiller sig mellan organ style och den andra. Båda är ju weigted. Jag antar att orgelvarianten inte har nån hammarkänsla i tangenterna.
Wernborg Posted December 9, 2008 Posted December 9, 2008 Jag har precis köpt ett beggat Roland A-90ex. (3500:-) Rekommenderas om det dyker upp.
Guest pme Posted December 9, 2008 Posted December 9, 2008 Jag testade Fatars Studiologics VMK-klaviatur för ett tag sen på 4Sound.De kändes riktigt bra. De har en organ style VMK-161. Vad skiller sig mellan organ style och den andra. Båda är ju weigted. Jag antar att orgelvarianten inte har nån hammarkänsla i tangenterna. Det har inga weigted.
Assar Posted December 10, 2008 Posted December 10, 2008 61 keys - TP40M keybed with weighted keys and hammer action for a real piano feel 61 keys - TP8O (Organ) keybed with weighted original style organ keys
Guest pme Posted December 10, 2008 Posted December 10, 2008 61 keys - TP40M keybed with weighted keys and hammer action for a real piano feel 61 keys - TP8O (Organ) keybed with weighted original style organ keys Du har ju helt rätt ju! 61 tangenters hammer action. Den måste jag kolla in!
Recommended Posts