Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

Har nyligen köpt ett Cubase Studio 4 och har redan stött på problem. 😆

När jag startar LCC efter installationen så är det precis som om det inte hittar min dongle. Mitt windows hittar den som ny maskinvara osv. men LCC hittar inte den. Har testat med den senaste versionen och även äldre versioner av LCC, den enda skillnaden var att i den äldre stod det att elicence could not be found. Provade installera det på en annan dator med bara för skojs skull och då fungerade det utmärkt. 😆

Skillnaden på datorerna är att den som det fungerade på har windows xp pro 32, och min har windows xp pro 64 (helt annan hårdvara med men det ska ju inte ha nån betydelse). Jag installerade givetvis 64bit-versionen av CS4, har även provat med den andra som ligger på skivan (32bit-versionen) men samma problem. När jag fick igång det på den andra datorn passade jag även på att aktivera donglen, men felet kvarstår fortfarande när jag pluggar i den i min egen. Så nu har jag inga fler lösningar att gå på, så jag vänder mig till er. 😄

Tack på förhand!

/mts

Annons
Posted
Jag skulle gärna vilja hjälpa till, men jag har ingen erfarenhet alls vad gäller 64-bitars operativsystem.

Det är helt nytt för mig med faktiskt 🙂, och jag kan erkänna att jag har haft mer eller mindre strul med det ända sen bytet från xp32 när det rör sig om musik. 🙂

Posted (edited)

Kan ju lägga till att jag använt Cubase sedan många år tillbaka och det har ofta varit problem med installation på ett eller anat sätt. License Control Center inkluderat.

Edit: Några ord för många

Edited by joachime