Jump to content
Annons

Metal/hårdrocks-gitarrist (Och basist o sångare!) sökes för kul sammarbete (LÖST NU!)


Memphis

Recommended Posts

Har fått ok från Memphis att lägga upp låten här!

Kass ljud eftersom att det är ett youtubeklipp men det visar vad jag gjorde i alla fall!

Ett bidrag från min gamla Hiwatt DR-103.

Videon berättar resten!

Peace!!!

/Cruncha'

Ojojojoj!

Jaaa nu fattar vi hur dä ä lexåmm! 😄

Nä jag får nog dubba dig till ett geni! MYCKET bra idé till gitarrinspelningen som jag ska "härma" fast med mina förutsättningar. Just det där som jag läst om så mkt men inte riktigt greppat hur man gör. Tack så mkt för en perfekt instruktionsvideo! Sen att du är ett musikaliskt underbarn är ju bara en bonus "lexxåmm" 🙂

Blir intressant att höra slutresultatet. Både Memphis o mr Crunch är eminenta instrumenttraktörer av det jag hört.

RÅKK ÅN!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har fått ok från Memphis att lägga upp låten här!

Kass ljud eftersom att det är ett youtubeklipp men det visar vad jag gjorde i alla fall!

Ett bidrag från min gamla Hiwatt DR-103.

Videon berättar resten!

Peace!!!

/Cruncha'

Ojojojoj!

Jaaa nu fattar vi hur dä ä lexåmm! 😄

Nä jag får nog dubba dig till ett geni! MYCKET bra idé till gitarrinspelningen som jag ska "härma" fast med mina förutsättningar. Just det där som jag läst om så mkt men inte riktigt greppat hur man gör. Tack så mkt för en perfekt instruktionsvideo! Sen att du är ett musikaliskt underbarn är ju bara en bonus "lexxåmm" 🙂

Blir intressant att höra slutresultatet. Både Memphis o mr Crunch är eminenta instrumenttraktörer av det jag hört.

RÅKK ÅN!

Ha ha ha!

Jag lövar Slejnard!

Jag ska dra på med hela wäschötta-registret nästa gång!!!

Testa på bara för det är roligt att leka med.

Blir liksom mindre tjafs om att man lirar exakt och mekaniskt då när man ser fram mot att dra i reglarna med ljudet.

Resultatet blir förhoppningsvis musik med mer liv i!

Kör så det ryker slejnard!!!

/Cruncharn'

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir intressant att höra slutresultatet. Både Memphis o mr Crunch är eminenta instrumenttraktörer av det jag hört.

Oj. tack för dom orden Slejnard! 😄 Och utan din bryggtråd så hade vi aldrig kommit såhär långt.. 🙂 Får hoppas slutresultat blir najs. =)

Ha det fint!

/Memphis the hårdråcker

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill säga att jag söker en basist till min låt. Ni kan höra lite av låten i

där han testar lägga gurorna, så ni hör vad det handlar om. Hade varit jättekul att få riktig bas på den. Någon ganska duktig, som kan få bra ljud och kanske har några roliga idéer. Tveka inte!

Skicka ditt CV till.. 😄

haha, nä, men hör av er. Blir skoj!

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigtriktigt snygga trummor och gitarrer där!!

Riffet du spelar i den "nyare" låten påminner jävligt hårt om Sea of Destruction med Clutch!!!!

Hade jag haft min bas hel och inte nedplockad i molekyler hade jag köttat på ordentligt åt er.. 😄

Fick fö. hem min bärbara DAT idag igen så på lördag blir det inspelning i replokalen, och då kan jag skicka upp lite stoner från baksidan av Schweeden

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar IDF!

Synd att din bas inte sitter ihop.. har du ingen polare som kan låna ut sin? Skulle vara askul. Nu har jag bas från Reason.. 🙂 Det funkar men är inte så köttigt.. det ska vara mer pulver som Crucher skulle sagt! 🙂

Eller någon annan som kan och e sugen? 🙂 Bara hojta. Skulle vara roligare med riktig basist.

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...