Jump to content
Annons

Metal/hårdrocks-gitarrist (Och basist o sångare!) sökes för kul sammarbete (LÖST NU!)


Memphis

Recommended Posts

Tjena!

Jag skrev några hårdrockslåtar i somras som blev rätt grymma men min inspelade gitarr blir inte så vidare bra. Dels har jag inte någon direkt utrustning för det och är oxå ingen vidare gitarrist. 🙂 Jag har haft några på kroken men som av tidsbrist inte gjort det.. så efter flera månader av väntan på dom så skulle det vara kul att få tag i någon som har tid o lust. Stilen är en blandning av Meshuggah och System of a Down typ. Så gitarrljudet jag vill åt är rått, rent och blytungt. 🙂 Gärna nedstämd, typ drop C, D eller 7-strängat kanske. Du behöver vara hyfsat snabb o tajt. Den första låten e klar, där en gitarrist hann med gitarrsolo så det behövs inte till en början. Har varit i kontakt med en grym sångare som nog kommer kunna sjunga sedan. Kan bli riktigt najs tror jag. Hör av er om det låter intressant eller om ni vet om någon som kan passa för detta. Ge gärna nått ljudexempel om ni har.

edit. Har nu inte någon på skriksång, så hojta gärna om ni kan o vill eller vet någon som gör det.

Edit tillägg.. Söker nu även basist! Kan bli grymt!

Här kan ni höra lite av låten:

Cruncher på forumet testade lägga gurorna i sin gitarrinspelningsvideo. 🙂

Edit. 030209 - Har nu fått tag i sångare o basist! Värt! 🙂

Edit tillägg: Nu e första låten klar: Buying too much

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om jag gillar låten och hinner med och kan och du gillar mitt ljud (många om där...) så visst. Kolla in min myspace och låten "Summan är 0" för mitt fetingljud. 🙂 Med stor betoning på hinner här förresten! Jag är redan med i ett onlineprojekt där jag inte hunnit leverera hälften av det jag lovat ännu. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag gillar låten och hinner med och kan och du gillar mitt ljud (många om där...) så visst. Kolla in min myspace och låten "Summan är 0" för mitt fetingljud. 😆 Med stor betoning på hinner här förresten! Jag är redan med i ett onlineprojekt där jag inte hunnit leverera hälften av det jag lovat ännu. 😆

Tja Hellpig! Kul att du intresserad, men låter dock som att du inte har tid. Angående ditt gitarrljud ljudet var sådär, vill helst ha mer tryck o råare samt närmre. Typ såhär 😄 Men jag skulle föreslå du fortsätter med ditt onlineprojekt och gör vad du utlovat. Och när du e färdig och om jag då fortfarande inte hittat någon så kan vi kolla på det.

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Tjena!

Jag skrev några hårdrockslåtar i somras som blev rätt grymma men min inspelade gitarr blir inte så vidare bra. Dels har jag inte någon direkt utrustning för det och är oxå ingen vidare gitarrist. 🙂 Jag har haft några på kroken men som av tidsbrist inte gjort det.. så efter flera månader av väntan så skulle det vara kul att få tag i någon som har tid o lust. Stilen är en blandning av Meshuggah och System of a Down typ. Så gitarrljudet jag vill åt är rått, rent och blytungt. 🙂 Gärna nedstämd, typ drop C, D eller 7-strängat kanske. Du behöver vara hyfsat snabb o tajt. Den första låten e klar, där en gitarrist hann med gitarrsolo så det behövs inte till en början. Har varit i kontakt med en grym sångare som nog kommer kunna sjunga sedan. Kan bli riktigt najs tror jag. Hör av er om det låter intressant eller om ni vet om någon som kan passa för detta. Ge gärna nått ljudexempel om ni har.

Mvh

Memphis

Jag kan lägga nåt om du vill, jag spelar i ett par metalband främst i drop C. Du kan kolla några teasers på http://www.myspace.com/thecalloushour och

se om det är något för dig 😛 de är dock bara delar av låtideér och de färdiga låtarna låter bättre det kan jag lova 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan lägga nåt om du vill, jag spelar i ett par metalband främst i drop C. Du kan kolla några teasers på http://www.myspace.com/thecalloushour och

se om det är något för dig 😛 de är dock bara delar av låtideér och de färdiga låtarna låter bättre det kan jag lova 😄

Tja! Tack för intresse. Lyssnade på dina teasers. Alla utom den sista lät bra. 🙂 Typ det ljudet jag är ute efter. Nu har jag visserligen skaffat en liten gitarrplugg och fått bättre resultat men jag är inte nöjd och skulle gärna låta dig testa. Jag hör av mig via PM!

Jag letar också efter en grym sångare! Så om någon vet om någon så får någon gärna höra av sig. 🙂

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Tjena, kanske är intresserad om jag får höra nått klipp först, om du gillar ljudet dvs http://www.soundclick.com/bands/page_songI...;songID=7246255

Tja, trevligt. 🙂 Jomänvisst, jag skickar PM.

Var en annan som hörde av sig och skulle prova men jag har inte hört nått från honom. 😕 Gitarrister alltså.. 😄

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hakar gärna på Memphis!!!

Vore kul att testa lite vad det går att göra i hembygget av isoboxen oxå!!!

Skicka gärna en fil så ska vi se vad vi kan hitta på.

Passenger låten var helt i min smak så hoppas du klurat fram nåt kul.

Ha det gött!

/Cruncharn'

Ojoj! Inte trodde jag du skulle ha tid med sånt. Det skulle vara as coolt med tanke på dina inspelningar jag hört tidigare i din 40 000visningars-bygg-tråd. 😲 Visst får du pröva såklart! 🙂 Skickar PM.

Mvh

Memphis

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hakar gärna på Memphis!!!

Vore kul att testa lite vad det går att göra i hembygget av isoboxen oxå!!!

Skicka gärna en fil så ska vi se vad vi kan hitta på.

Passenger låten var helt i min smak så hoppas du klurat fram nåt kul.

Ha det gött!

/Cruncharn'

Ojoj! Inte trodde jag du skulle ha tid med sånt. Det skulle vara as coolt med tanke på dina inspelningar jag hört tidigare i din 40 000visningars-bygg-tråd. 😲 Visst får du pröva såklart! 🙂 Skickar PM.

Mvh

Memphis

Fasen va kul!!!!

Klart jag har tid till sånt här.

Kommer bli apskoj!

Thanx för förtroendet Memphis!!!!! Nu kör vi så det ryker blått ur stärkarna!!

/Cruncharn'

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Jag skrev några hårdrockslåtar i somras som blev rätt grymma men min inspelade gitarr blir inte så vidare bra. Dels har jag inte någon direkt utrustning för det och är oxå ingen vidare gitarrist. 🙂 Jag har haft några på kroken men som av tidsbrist inte gjort det.. så efter flera månader av väntan på dom så skulle det vara kul att få tag i någon som har tid o lust. Stilen är en blandning av Meshuggah och System of a Down typ. Så gitarrljudet jag vill åt är rått, rent och blytungt. 🙂 Gärna nedstämd, typ drop C, D eller 7-strängat kanske. Du behöver vara hyfsat snabb o tajt. Den första låten e klar, där en gitarrist hann med gitarrsolo så det behövs inte till en början. Har varit i kontakt med en grym sångare som nog kommer kunna sjunga sedan. Kan bli riktigt najs tror jag. Hör av er om det låter intressant eller om ni vet om någon som kan passa för detta. Ge gärna nått ljudexempel om ni har.

edit. Har nu inte någon på sång, så hojta gärna om ni kan o vill eller vet någon som gör det.

Mvh

Memphis

Satt och kollade igenom forumet en stund och vad hittar jag?! Jo, detta underbara inlägget. 🙂

Jag hade gärna hjälpt till att lägga gitarr till en del låtar som du skrivit. Meshuggah och S.o.a.d är två band som inspirerar mig väldigt mycket när det gäller gitarrspel.

Som du skriver så söker du någon som kör nedstämmt eller har 7-strängad gura, och då har ju jag kommit rätt. Har en 7-strängad Ibanez.

Jag kan skicka ett ljudexempel med gitarr, trummor och lite halvkass growl (inte riktigt sådant gitarrljud du letar efter, men vet hur man får till liknande).

Mvh

Jesper J

Klipp:

test1.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått ok från Memphis att lägga upp låten här!

Kass ljud eftersom att det är ett youtubeklipp men det visar vad jag gjorde i alla fall!

Ett bidrag från min gamla Hiwatt DR-103.

Videon berättar resten!

Peace!!!

/Cruncha'

Tja!

Kul med filmen! Intressant o se hur det går till hos folk som kan sina prylar.

Om jag fattade rätt så kör du alltså in 4 spår samtidigt?

2 mickar på stärkaren, Podden och line signalen?

Dubbar du hela kittet efter de?

Diggade ditt trummspel i slutet. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått ok från Memphis att lägga upp låten här!

Kass ljud eftersom att det är ett youtubeklipp men det visar vad jag gjorde i alla fall!

Ett bidrag från min gamla Hiwatt DR-103.

Videon berättar resten!

Peace!!!

/Cruncha'

schyst ljud i guran där, och roligt att kolla på 😆 synd att mitt band är från luleå annars har vi kunnat betala för att få spela in hos dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått ok från Memphis att lägga upp låten här!

Kass ljud eftersom att det är ett youtubeklipp men det visar vad jag gjorde i alla fall!

Ett bidrag från min gamla Hiwatt DR-103.

Videon berättar resten!

Peace!!!

/Cruncha'

Tja!

Kul med filmen! Intressant o se hur det går till hos folk som kan sina prylar.

Om jag fattade rätt så kör du alltså in 4 spår samtidigt?

2 mickar på stärkaren, Podden och line signalen?

Dubbar du hela kittet efter de?

Diggade ditt trummspel i slutet. 😆

Thanx!

Det finns många funktioner på ett järnspett så att säga!!!

Lika många kunniga och samtidigt upplagt för en smäll på nosen om man anser sig vara kunnig. Detta är ju Sverige!!

Helt riktigt så när som på line-signalen.

På POD XT Pro så finns möjligheten att kunna plocka ut en opåverkad signal samtidigt som den simulerade signalen via två oberoende, fysiska utgångar.

Så där splittas signalen den andra gången och ger mig totalt fyra linor varav två från mickat kabinett!

Kul att du gillade trumliret! Rycktes med av Memphis låt. Detta blev resultatet.

Täjk käär!!

/Crunchman'

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått ok från Memphis att lägga upp låten här!

Kass ljud eftersom att det är ett youtubeklipp men det visar vad jag gjorde i alla fall!

Ett bidrag från min gamla Hiwatt DR-103.

Videon berättar resten!

Peace!!!

/Cruncha'

schyst ljud i guran där, och roligt att kolla på 😆 synd att mitt band är från luleå annars har vi kunnat betala för att få spela in hos dig

Thanx blotarn!

Det är bara 100 mil & lite till....!

Lägg pengarna på resan i stället och kom ner lira!

Går att skapa magi på en helg!

Gasa bara!!

Peace!

/Tha' Crunch'

Link to comment
Dela på andra sajter

alltså, cruncher, du är min nya idol!!!!!!!!!!!!

cruncher för president!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oj!

En hedersvärd uppgift så tillika man inte missförstås som den stackars artisten på TV4...

Jag låter Obama sitta sina år men hör av dig om du vill sponsra en kanditatur! Hahaha!!

...så vart man Idol-stämplad oxå...!

...jag som bara vill lira med apmassa pulver i stärken!

Täjk käär!

/Cruncha'

Link to comment
Dela på andra sajter

...så vart man Idol-stämplad oxå...!

...jag som bara vill lira med apmassa pulver i stärken!

Täjk käär!

/Cruncha'

🙂 Jag vill nominera Cruncher till skönaste typen på Studioforum 2009.

Thanks for the help me låten!!! Verkligen schysst!

Mvh

Memphizz

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

...så vart man Idol-stämplad oxå...!

...jag som bara vill lira med apmassa pulver i stärken!

Täjk käär!

/Cruncha'

😱 Jag vill nominera Cruncher till skönaste typen på Studioforum 2009.

Thanks for the help me låten!!! Verkligen schysst!

Mvh

Memphizz

lätt

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
alltså, cruncher, du är min nya idol!!!!!!!!!!!!

cruncher för president!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oj!

En hedersvärd uppgift så tillika man inte missförstås som den stackars artisten på TV4...

Jag låter Obama sitta sina år men hör av dig om du vill sponsra en kanditatur! Hahaha!!

...så vart man Idol-stämplad oxå...!

...jag som bara vill lira med apmassa pulver i stärken!

Täjk käär!

/Cruncha'

Bara göra en video där du sitter säger att du inte tänker visa eller berätta något alls. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

alltså, cruncher, du är min nya idol!!!!!!!!!!!!

cruncher för president!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oj!

En hedersvärd uppgift så tillika man inte missförstås som den stackars artisten på TV4...

Jag låter Obama sitta sina år men hör av dig om du vill sponsra en kanditatur! Hahaha!!

...så vart man Idol-stämplad oxå...!

...jag som bara vill lira med apmassa pulver i stärken!

Täjk käär!

/Cruncha'

det är enda skillnad mellan vår idol/fan förhållande är att jag är inte 13 och du är inte 18...

typ snarare 35/25...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur går det med sången memphis?

Det går inte så bra.. 😎 Vet inte var jag ska leta riktigt. Om någon vet någon som kan skriksjunga bra så får någon som sagt gärna höra av sig. Sångstil likt typ Messhuggah, SOAD, Textures, Inflames alltså.

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl så jag ser på musik bara...

Det ger energi... i alla fall för mig.

Apkul att tillföra ens egna krummelurer på en annans projekt vilket jag tycker är fantastiskt av Memphis.

Inte många klarar av att bara så där, släppa sin musik till vem som helst.

Det kräver stort förtroende och jag hoppas det borgar för insikt om att man gör sitt allra bästa i ett sånt här samarbete!

Det finns flera här på forumet som kommer kunna tillföra en bra röst. Där råder ingen tvekan.

Memphis! Jag antager att du har en text klurandes i skallen till den här låten.

Kasta upp den och se om det inte kommer nån hugad forumit som ler lika mycket som oss åt det här fantastiska projektet.

Vore hur ballt som helst om vi kunde skapa "metalheadsens" -forumtheme med den här dängan.

Bryggan satte sig direkt i skallen på mig och det är ren rå energi genom hela låten. Mycket tack vara ditt geniala programmerande bakom trummorna.

Inte helt enkelt att fatta i början men när det väl landade så kunde man börja förstå grundtanken i vad du ville skapa.

Så growlare, gastare, sångare!!!!! UPP TILL KAMP!!!

/Cruncharn'

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...