Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag är 15 år och har haft Tinnitus sedan jag blev 12, tror jag.

Anledningen går inte att fastställa. Har aldrig gått på någon konsert eller utsatt mig för höga ljud av något slag. Var väldigt ljudkänslig som liten, och lite även idag.

På sista tiden har jag känt mig extra besvärad i vardagen av denna hemska åkomma, vilket jag inte har känt förut, och därför har jag börjat med att söka hjälp. Jag har hittills kommit till vårdcentralen en gång,

men audiogramet som skulle undersöka hörseln var trasigt då. Därför undrar jag lite spontant om olika sätt att lindra symtomen från tinnitus (min är dock inte så stark i nivå, men märks alltid vid tystnad och ligger och bara förstör vissa vardagsupplevelser), och om hypnos kan vara bra.

Skriv en lista med sådana ting som lindrar era symtom!! Detta är för alla drabbades bästa!

MVH Hans Jonsäll

• 9 years later...
Annons
Posted

Jag har en bror som har haft tintus som blev av med det med hjälpa av hypnosterapi.

Han fick hjälp av www.hypnosterapin.se

Posted

Dr Mikael, eller vad han heter, på TV4 pratade om tinitus i morse. Kolla morgonprogrammet på TV4play (om det går).