HenntoN Posted December 1, 2008 Posted December 1, 2008 sheea, jag är vill ha hjälp med en studio , har alltid hållt på med min musik lixom som min mamma och tänkte bara höra ifall nån har lust att hjälpa mig med en studio för strax 20 tusen , de kommer inte bara va till mig utan min mor med, så om nån har lust att hjälpa mig å min mor sa att de ska inte ska kosta mindre än 18 tusen så jag går efter va hon säger , men jaja hör av er om ni kan hjälpa , är då dock väldigt tacksam ! /h
HenntoN Posted December 1, 2008 Author Posted December 1, 2008 sheea, jag är vill ha hjälp med en studio , har alltid hållt på med min musik lixom som min mamma och tänkte bara höra ifall nån har lust att hjälpa mig med en studio för strax 20 tusen , de kommer inte bara va till mig utan min mor med, så om nån har lust att hjälpa mig å min mor sa att de ska inte ska kosta mindre än 18 tusen så jag går efter va hon säger , men jaja hör av er om ni kan hjälpa , är då dock väldigt tacksam ! /h SNälla :$ ?!
Guest Posted December 1, 2008 Posted December 1, 2008 (edited) Du kan nog få hjälp men vi behöver lite mera info. Vad är det ni ska spela in, ska ni spela flera instrument samtidigt, vilka instrument, vad är det till (hemmabruk), demo. Mac eller pc? Edited December 1, 2008 by Guest
HenntoN Posted December 1, 2008 Author Posted December 1, 2008 Du kan nog få hjälp men vi behöver lite mera info. Vad är det ni ska spela in, ska ni spela flera instrument samtidigt, vilka instrument, vad är det till (hemmabruk), demo. Mac eller pc? shoo! de är pc ! ehm , ska användas till att göra beat och spela in , sjunga osv, de ska bli ett hyffsat hemmabruk !! instrument tror ja inte vi ska använda ne de ska vi noog inte ! men isåfall ett keybord men mh , är inte så kunnig när de gäller studio å så ! men ja ungefär min beskrivning !
Guest Posted December 1, 2008 Posted December 1, 2008 (edited) Då skulle ni alltså behöva ett ljudkort (intreface) med två mic ingångar och midi för synt. Det finns en hel del för det. Men för 18k kan ni få riktigt bra grejer. Vad ni nu ska köpa vet jag inte riktigt, någon kommer säkert ge er bra tips under dagen framåt kvällen. En sak vore kankse att kolla in Echo Audio AudioFire 2, RME Fireface 400. Till detta att par shyssta monitorer ex Adam A7. Och en fin mic kanske en Röde NT2A. Men som sakt vänta några h så har du nog svar med bättre erfarenhet. Du kommer ju till detta också behöva en DAW (Inspelnings program) till datorn så du kan mixa o allt som krävs. (om du inte vill köra analogt) /// Edited December 1, 2008 by Guest
HenntoN Posted December 1, 2008 Author Posted December 1, 2008 Då skulle ni alltså behöva ett ljudkort (intreface) med två mic ingångar och midi för synt. Det finns en hel del för det. Men för 18k kan ni få riktigt bra grejer för det. Vad ni nu ska köpa vet jag inte riktigt, någon kommer säkert ge er bra tips under dagen framåt kvällen. En sak vore kankse att kolla in Echo Audio AudioFire 2, RME Fireface 400. Till detta att par shyssta monitorer ex Adam A7. Och en fin mic kanske en Röde NT2A. Men som sakt vänta några h så har du nog svar med bättre erfarenhet. Du kommer ju till detta också behöva an DAW (Inspelnings program) till datorn så du kan mixa o allt som krävs. yes men tack så mycket , vart till stor hjälp ändå! / h
Recommended Posts