nissen02 Posted November 28, 2008 Posted November 28, 2008 Hej, Ska köpa in prylarna till min första hemmastudio. Jag vill jobba med rösten och vill satsa på bra ljudkvalitet på det jag spelar in (e ganska petig..) men min budget e begränsad... Vad är då bäst att välja? Har två blivit erbjuden två paketförslag: I det ena är micen bättre - Studio projects B1. men ljudkortet sämre - presonus audiobox usb I det andra är micen sämre - mxl 990 men ljudkortet bättre - Native instruments audio control Vad välja? Är det värt att lägga till c.a. 1000-1500 kr för att få både bättre mic o ljudkort? (obs har även spanat på en röde nt1-A men den e 1000 kr. dyrare. Ljudkorten måste vara USB (ej firewire) och midi. Ha d super!
debatt Posted November 28, 2008 Posted November 28, 2008 Köp något av E-mu:s nuvarande USB-kort kanske? Det bästa och dyraste i den serien kostar 1995 kr. Jag tycker Studio Projects-miken du refererar till är riktigt bra f.ö. 😎 //:debatt
Claes Holmerup Posted November 28, 2008 Posted November 28, 2008 B1 och MXL990 finns med på min testsite, så att du kan jämföra dem. Min favorit i prisklassen är B1, men det är ju en smaksak.
Recommended Posts