JohnnyBiz Posted November 22, 2008 Posted November 22, 2008 Hejsan alla musiker 🙂 Visste inte riktigt vart jag skulle posta detta så jag valde denna tråd och hoppas på att det går bra, annars får väll nån admin antagligen flytta den 😛 Har kommit över en aukustikdörr och basfälla från en studio vi fick köpa billigt p.ga uppsagt hyreskontrakt. Nu undrar jag lite vad denna aukustikdörr (och eventuellt basfällan) är värt? La ut den på blocket för 4.500:- och fick svar samma dag så jag kanske har lagt ut den väldigt billigt? Vore väldigt tacksam om någon insatt kunnde hjälpa mig att få ut så mkt som är rimligt för dörren. fridens!
Claes Holmerup Posted November 22, 2008 Posted November 22, 2008 Det beror mycket på vad köparen tycker att det är värt. En av mina bästa vänner hade en enorm tur och kom över 3st akustikdörrar på återbyggdepån för 500:-/st... Annars ligger de väl på runt 10000:- ellen något ditåt nya? Runt halva nypriset kan man nog få i bästa fall om man hittar rätt köpare, så 4500:- låter nog i så fall ganska rimligt, tror jag. Basfällan är svårt att säga något om. Är det någon fabriksbyggd variant eller är den hemmasnickrad - och är den avstämd mot någon speciell frekvens eller är den bredbandig...? Vilken typ av basfälla är det?
JohnnyBiz Posted November 23, 2008 Author Posted November 23, 2008 tack för lite info, då antar jag att jag kan sälja av den för 4,500 utan dåligt samvete då 😲 basfällan är jag inte lika säker på. Vi köpte en hel studio som vi fick plocka isär och lasta hem så vi tog det som vi antog att vi behövde som dörren, aukustikplattor och basfällan. Den satt i ena hörnet av studion som kanske var 20kvm och han andvände den för att han spelade trummor. Själva fällan består av 7-8 masonitplankor av något slag, och det satt rockwool isolering bakom dom. Undrar typ om dom plankorna är värda nått? Inte exakt säker på materialet, men nån slags masonit tror jag
slejnard Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Hejsan alla musiker 😛 Visste inte riktigt vart jag skulle posta detta så jag valde denna tråd och hoppas på att det går bra, annars får väll nån admin antagligen flytta den ☺️ Har kommit över en aukustikdörr och basfälla från en studio vi fick köpa billigt p.ga uppsagt hyreskontrakt. Nu undrar jag lite vad denna aukustikdörr (och eventuellt basfällan) är värt? La ut den på blocket för 4.500:- och fick svar samma dag så jag kanske har lagt ut den väldigt billigt? Vore väldigt tacksam om någon insatt kunnde hjälpa mig att få ut så mkt som är rimligt för dörren. fridens! En biljon! 😲 http://www.youtube.com/watch?v=4tywOg2pSAA
Recommended Posts