warmland Posted November 15, 2008 Posted November 15, 2008 Hallå! Jag var och inhandlade ljudkortet "Line6 Tone port UX2" och programmet Ableton idag. Programmet EZdrummer följde med i paket erbjudandet (det var det jag egentligen ville komma åt). Men nu när jag har fått igång både ljudkortet och programmet och ska installera EZdrummer för att äntligen få börja rocka loss, så blir jag helt fast. Förstår inte hur jag ska få igång det? Först kör jag igång "EZdrummer Installer". Jag valde Complete installation eller vad det hette. Det var den som var rekommenderad i alla fall. Men sen när det är klart så händer det inte så mycket mer. Jag förväntade mig att få upp en ikon på skrivbordet eller liknande för att kunna köra igång, men inget sådant händer. Det skapas dock en mapp, men det är som det fattas massa filer där. Ska jag göra något speciellt för att kunna köra igång? Jag blev måttligt grinig när det visade sig att jag inte kunde börja spela in... -.-' Skulle vara snällt om någon kunde hjälpa mig! /Warmland
sixties Posted November 15, 2008 Posted November 15, 2008 (edited) i ditt inspelinigs program tex. cubase kan du öppna ezdrummer. edit. såg precis att du har ableton vilket jag inte vet nått om men i cubase öpnnar du ett vst instrument och väljer ezdrummer och sen är det bara att köra. Edited November 15, 2008 by sixties
warmland Posted November 15, 2008 Author Posted November 15, 2008 (edited) i ditt inspelinigs program tex. cubase kan du öppna ezdrummer. edit. såg precis att du har ableton vilket jag inte vet nått om men i cubase öpnnar du ett vst instrument och väljer ezdrummer och sen är det bara att köra. Tack! det funkade! Nu blir det spela av 😉 Edited November 15, 2008 by warmland
Recommended Posts