Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag undrar hur det blir om jag skaffar en pc med Win XP och en med Win Vista. Kommer de cdr och sd-kort jag sparat under Win XP att förstås av en annan laptop med Win Vista? Spelar det någon roll vilken Vista-variant det är? Det finns ju så många. Spelar det nån roll om det är Home eller Pro av XP?

Och kan man spara ett projekt gjort i Win XP 32 och öppna det i Win Vista 64 bitars, eller tvärtom?

Finns det några begränsningar överhuvudtaget beträffande kompatibiliteten mellan XP och Vista eller förstår de varann hur bra som helst åt båda hållen??

⚠️😆☺️

//:debatt

Annons
Posted
Jag undrar hur det blir om jag skaffar en pc med Win XP och en med Win Vista. Kommer de cdr och sd-kort jag sparat under Win XP att förstås av en annan laptop med Win Vista? Spelar det någon roll vilken Vista-variant det är? Det finns ju så många. Spelar det nån roll om det är Home eller Pro av XP?

Och kan man spara ett projekt gjort i Win XP 32 och öppna det i Win Vista 64 bitars, eller tvärtom?

Projekt i vad då, Cubase?

CD-r och SD-kort kan du läsa och skriva till i XP, Vista, Linux och OS X

Posted

Jag antar att du menar rena filer? En wavfil fungerar både i XP och Vista. En vanlig bild oavsett format fungerar i bägge. Det skall inte vara något problem. Eller så misstolkar jag vad du frågar efter... ⚠️