Jump to content
Annons

PRODUCENT/LJUDTEKNIKER SÖKES TILL STUDIO I STOCKHOLM


christiansvensson

Recommended Posts

Vi söker en producent/ljudtekniker som ska jobba i vår studio i centrala Stockholm.

ProTools HD3 rigg där du kommer att använda programmen ProTools eller Logic.

Enkel och smidig setup utan något externt mixerbord så du behöver bara ha hunger, intresse och talang.

Någon direkt utbildning behövs alltså inte men du måste ha kunskap i inspelningsteknik och något utav tidigare nämnda program.

Tidigare erfarenhet är givetvis ett plus.

Din arbetsuppgift kommer bestå av att producera och spela in demos på alla våra nya låtskrivare och band (ca.100låtar/år) så du kommer att få förbannat mycket erfarenhet. Studion ägs utav några av sveriges mest erfarna producenter så du kommer att få tillgång till ett värdefullt nätverk.

Start: 1/1-09

Så hör av dig ifall du känner att du är rätt man för jobbet.

/Christian Svensson

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter intressant, finns nog många här som skulle vara intresserade, även jag, om jag inte hade pluggat på heltid på SAE. Men det skulle vara intressant med lite mer info.

T.ex. Exempel på låtar ni skrivit tidigare, vad ni har för lyssning?, outboards?, pluggar?, inspelningsrum?, vilka mikrofoner?, ersättning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är kanske för lite information men det beror på att vi inte är säkra exakt på hur upplägget kommer att se ut. Det vet vi inte förrän vi smäller igång allt. Kan bara säga att bolaget inte är Stonerock Records utan ett nytt bolag som jag har startat tillsammans med en av sveriges topp producenter.

Jag kommer att snacka med de personer som visar sitt intresse och som även verkar intressanta för oss, ta in dem på någon testmixdag så får vi se vem som passar in och hur allt löser sig.

Kan tyvärr inte ge mer information i nuläget.

/Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej christian!

Jag är intresserad! Tycker det verkar kul.....

Hör gärna av er! Mina productioner hittar ni på www.myspace.com/johnnysproductions

/Johnny S

Jo, det är kanske för lite information men det beror på att vi inte är säkra exakt på hur upplägget kommer att se ut. Det vet vi inte förrän vi smäller igång allt. Kan bara säga att bolaget inte är Stonerock Records utan ett nytt bolag som jag har startat tillsammans med en av sveriges topp producenter.

Jag kommer att snacka med de personer som visar sitt intresse och som även verkar intressanta för oss, ta in dem på någon testmixdag så får vi se vem som passar in och hur allt löser sig.

Kan tyvärr inte ge mer information i nuläget.

/Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag heter Lars Carnelid och det här låter jätteintressant. Jag har just avslutat mina studier i Byron Bay, Autstralien där jag studerade ljudteknik. Innan det har jag har jag gjort mycket demos till alla möjliga artister och det låter som nåt jag skulle passa utmärkt till då jag också spelar dom flesta grundinstrument med stämsång som specialitet. Var kan jag skicka arbetsprover? Jag har ett gäng låtar. Både covers och originallåtar.

Min e-mail är lars.carnelid@gmail.com och jag kollar den dagligen.

Tack

Redigerat av Lars
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
pme (oregistrerad)

Oj! Detta ett av sveriges mest eftertraktade jobb. Kan ni inte sätta ut den hos arbetsförmedlingen, det skulle förmodligen kunna bli ett nytt

svenskt rekord i antalet sökande!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Det här låter nästan lite för bra för att vara sant. Jag vet att det här är lite sent ute, men om ni fortfarande letar efter folk så skulle jag gärna komma in och testmixa.

Jag har en ljudteknikerutbildning från SAE och har skrivit låtar i snart 10 år.

Så om ni inte redan har hittat någon så får ni gärna höra av er.

/Henrik Lennbom

Benkman_47@hotmail.com

073-5375195

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
dustin (oregistrerad)

Hej Christian, det här låter väldigt intressant.

Jag jobbar själv med Logic. Ni kan lyssna på mina produktioner på

www.myspace.com/dustinzack eller

www.myspace.com/Cockyrecords

Maila mig på info@dustinpro.com så kan vi prata mer. Jag letar dessutom efter en studio där jag kan hyra eller samäga med andra producenter. Jag har ung 50.000 som jag skulle kunna gå in med om ni har något registrerat bolag. Då blir det mer som delägarskap.

Ha d gott.

/Dustin

Vi söker en producent/ljudtekniker som ska jobba i vår studio i centrala Stockholm.

ProTools HD3 rigg där du kommer att använda programmen ProTools eller Logic.

Enkel och smidig setup utan något externt mixerbord så du behöver bara ha hunger, intresse och talang.

Någon direkt utbildning behövs alltså inte men du måste ha kunskap i inspelningsteknik och något utav tidigare nämnda program.

Tidigare erfarenhet är givetvis ett plus.

Din arbetsuppgift kommer bestå av att producera och spela in demos på alla våra nya låtskrivare och band (ca.100låtar/år) så du kommer att få förbannat mycket erfarenhet. Studion ägs utav några av sveriges mest erfarna proderucenter så du kommer att få tillgång till ett värdefullt nätverk.

Start: 1/1-09

Så hör av dig ifall du känner att du är rätt man för jobbet.

/Christian Svensson

Link to comment
Dela på andra sajter

creel (oregistrerad)

Hej!

Detta lät väldigt intressant. Nu vet jag att jag är sent ute, men om ni fortfarande inte har hittat någon så hör gärna av dig via PM, så berättar jag om mig och mina erfarenheter!

Mvh Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Hej.

Låster toppklass!

oj är visst jättesent ute ser jag, men om ni fortfarande söker så är ni mer än väl välkommna att höra av er.

jag jobbar för stunden i en studio i stockholm, dock mest med reklam ljudbearbetning i brist på musikinspelningar.

Tack på förhand mvh Björn A

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...