Jump to content
Sign in to follow this  
xylitol

Unique Features

Recommended Posts

Filnamn: Unique Features

Av: xylitol

Skickad: 11 Nov 2008

Kategori: Elektroniskt/dans

proggressiv melodisk trance producerad helt i Reason 4

är precis 'klar' med denna men det är möjligt att förbättringar i mixningen osv. kan göras

kom gärna med era åsikter om denna låt!

Klicka här för att ladda ner filen

mer av min musik finns på www.soundclick.com/johanwaldenstrom

EDIT: korrigerade url till soundclick

Edited by xylitol

Annons

Ujj... Låter som alla syntar är ostämda i förhållande till varandra eller att dom spelar olika tonarter eller nåt. Låter jäkla märkligt iaf. Transponeringsmiss kanske? LÅter så genom hela låten.. Inge bra alls tyvärr.

Ujj... Låter som alla syntar är ostämda i förhållande till varandra eller att dom spelar olika tonarter eller nåt. Låter jäkla märkligt iaf. Transponeringsmiss kanske? LÅter så genom hela låten.. Inge bra alls tyvärr.

okej skumt... finner dock inget samband mellan den kritiken och låten...säker på att du hörde rätt låt??

Laddade hem låten igen och lyssnade. Ja det är rätt låt. Kan inte sätta fingret på vad det är som gör att det låter knas men nåt är det. Din leadsynt går lixom inte ihop med stråkarna i bakgrunden. Låter konstigt i mina öron, skär sig på nå vis så det låter ostämt o falskt. Tyvärr är det allt jag kan säga....

Laddade hem låten igen och lyssnade. Ja det är rätt låt. Kan inte sätta fingret på vad det är som gör att det låter knas men nåt är det. Din leadsynt går lixom inte ihop med stråkarna i bakgrunden. Låter konstigt i mina öron, skär sig på nå vis så det låter ostämt o falskt. Tyvärr är det allt jag kan säga....

ok då tycker vi bara olika där helt enkelt

Jag håller med Becker. I mina öron skär sig lead-synten tidvis ordentligt mot bakgrunden, men jag trodde det var avsiktligt. Låter overkligt. Blir både illamående och gillar det på samma gång. Bra jobbat, tror jag... :D

Jag håller med Becker. I mina öron skär sig lead-synten tidvis ordentligt mot bakgrunden, men jag trodde det var avsiktligt. Låter overkligt. Blir både illamående och gillar det på samma gång. Bra jobbat, tror jag... :D

allright, möjligt att det kan skära sig en aning på vissa ställen och det är väl isåfall lite avsiktligt med tanke på att jag ville uttrycka en speciell känsla

tycker dock kritiken från Becker var låångt överdriven

tack för lyssning!

Edited by xylitol

Ja, det här var faktiskt lite märkligt, jag tycker däremot inte att det skär sig i den bemärkelsen att det låter falskt, men låten strävar inte nånstans utan flyter framochtillbaka lite planlöst.. Melodisk trance för mig är en stark melodi och ett starkt tema som genomsyrar hela låten, jag får inte den känslan här.. det känns mer som nån form av abstrakt konstmusik med 4/4-beat bakom.. basgången var lite svår att urskilja också vilket kan bidra med "konstighets-känslan".

hmm.. kommer inte på nåt mer konkret att tycka här.

Jag håller med Becker. I mina öron skär sig lead-synten tidvis ordentligt mot bakgrunden, men jag trodde det var avsiktligt. Låter overkligt. Blir både illamående och gillar det på samma gång. Bra jobbat, tror jag... :rolleyes:

allright, möjligt att det kan skära sig en aning på vissa ställen och det är väl isåfall lite avsiktligt med tanke på att jag ville uttrycka en speciell känsla

tack för lyssning!

Ber du om åsikter så får du helt enkelt ta lite kritik. I mina öron låter det som jag skriver och om du inte håller med om det så fine. Skrev bara min upplevelse....

Jag håller med Becker. I mina öron skär sig lead-synten tidvis ordentligt mot bakgrunden, men jag trodde det var avsiktligt. Låter overkligt. Blir både illamående och gillar det på samma gång. Bra jobbat, tror jag... :lol:

tack för lyssning!

Ber du om åsikter så får du helt enkelt ta lite kritik. I mina öron låter det som jag skriver och om du inte håller med om det så fine. Skrev bara min upplevelse....

bara för att jag gärna tar kritik så behöver jag inte alltid hålla med om den :)