Kringlan Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Har precis fått igån SX på ny dator efter ett javla massa slit och problem. Skrotade bland annat mitt gamla ljudkort och skaffade juli@. till slut har jag äntligen fått grejerna att funka. Fast jag har stött på ett problem, inspelningsvolymen är minimal, för att få utslag måste jag slå på micken eventuellt skrika eller dra på rejäl volym på förstärkarna. Så rätt å slätt, finns det något sätt att höja inspelningsvolymen i cubase? Eller om någon har haft liknande problem vad har ni gjort 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Hur har du kopplat prylarna? Mick -> preamp -> ljudkort -> SX ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kringlan Posted November 15, 2004 Author Share Posted November 15, 2004 Direkt in i ljudkort 😏 Duh, säg inte att ja måste skaffa preamp ;/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Behöver inte bli dyrt, du kan använda en enkel mixer. Det finns en del trådar om billiga mixers och preamps här på forumet ifall du behöver köptips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kringlan Posted November 15, 2004 Author Share Posted November 15, 2004 Men måste jag? Finns det inget annat sätt att förstärka insignalen? Borde kanske posta detta i hårdvaruforumet. Verkar ju vara ett sånt problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Nej, det finns inget annat sätt att lösa problemet. Preamp, preamap och åter preamp. Visst, du kan höja signalen i efterhand men eftersom den är så låg från början så kommer du att få med en massa brus och sus...Och det vill du väl inte? Men som sagt...det behöver inte alls kosta mycket... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kringlan Posted November 15, 2004 Author Share Posted November 15, 2004 Ok.. tack så mycket.. flyttar över mig själv till hårdvaruavdelningen då. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts