the610 Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Jag/vi spelar in allt, trummor, bas, gitarrer, keyboards, sång och percussion på en fostex vf160, sedan spelar vi in allting på datorn och jag mixar det i ACID, tycker det är enkelt, rätt smart och till skillnad från cubase och logic och såna program behöver man inte gå runt hela världen för att till exempel lägga en volume-envelope, det är bra. sen är det synd att alla VST-instrument inte fungerar, ACID klarar inte heller av vst-effekter, men ack så smidigt program. vill egentligen inte rekommendera det till någon eftersom det är kasst i jämförelse med andra program, bara säga att jag är skitnöjd med det kanske, äh, jag vet inte.. haha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mantel Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Okej skitbra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Om du vill ha samma möjligheter att köra loopbaserat fast med vst-stöd kan du kolla in FL Studio eller Sonar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest VirtualJB Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Jag kör också i ACID 4.0 Pro, och jag älskar det! Mest för dess enkelhet. Inga krångliga meny-namn, inte en massa värden man ska hålla på att fylla i överallt och alltid. Helt enkelt jättebra! Rekommenderar det starkt för den lite mindre avancerade musik-skaparen - som jag! 🙂 Ha det gött alla! 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tordA Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Helt rätt ! 😄 jag har ver. 1+2+3+5 för att spela in och mixa, effekter finns i dosorna på golvet ! SoundForge för att bulta lite på ljudet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nurfen Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Om du tycker det är krångligt att lägga en volume env i Cubase så är du faktiskt kass.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrix Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Helt rätt ! 😱jag har ver. 1+2+3+5 för att spela in och mixa, effekter finns i dosorna på golvet ! SoundForge för att bulta lite på ljudet! Synd att du missat 4an, tycker den varit bäst hittills 😮 bör tilläggas att jag enbart testat ettan ett fåtal gånger... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tilly Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Om du tycker det är krångligt att lägga en volume env i Cubase så är du faktiskt kass.. man är van och jobba med det man jobbar me... Jag kan erkänna att det är enklare i Acid... Själv kör jag Cubase.. Men acid är smidigare på ngt vänster 😛 vill bara påpeka att det är en personlig åsikt 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
c2k6 Posted July 28, 2005 Share Posted July 28, 2005 Man gillar det man är van vid givetvis. Det fina med Acid är att går snabbt att bli van. Jag kör Acid Pro 5. Det klarar allt jag behöver från inspelning till mastring. (Jag har en Sonar-licens men den har jag avinstallerat.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
iHz Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 en kul off-topic-notis är att det e jag som e VirtualJB. haha 😆 Undrade just vad mitt gamla användarnamn var! hehehe 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casado Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 Ny på forumet, trodde inte alls att Acid nyttjades så brett som det verkar. har arbetat med Acid i ehm. shit 5år tror jag.. Helvette gammal man blivit haha Men jag har nyligen testat acids potensial för just skapandet utav musik. Laddade min söta Vanguard synth, ack där dog Acid Pro 5. Jag producerar mixar och medleys med Acid och för det syftet är Acid Pro bäst i världen www.mcproductions.rr.nu utifall någon är intresserad o lyssna på arbetena. När ajg producerar musik så är det Cubase idag som gör min dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts