Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej, hur gör man om man vill sänka eller höja volymen eller automationen på flera eller alla kanaler samtidigt i logic 8?

Vore jätteglad för hjälp eftersom jag sitter med ett projekt som ska in i morgonbitti.

Tack på Förhand

-Alex

Annons
Posted

Om du inte har någon automation inlagd och vill justera volym på flera kanaler är det bara markera dem i mixern och dra i en regel så flyttar sig alla. Har du automation inlagd så kommer ju inte regeln följa det du gör iom att den vill följa automationen, lättaste att göra då är att skicka kanalerna till varsin buss och justera overallvolymen där... så brukar iaf jag göra.

Posted

Jag brukar lösa det genom att slänga på en gainplugg och automatisera den istället. Då kan man ju använda den vanliga volymregeln för att höja och sänka oberoende. Men du kan ju göra tvärt om. Alltså använda en gainplugg för att höja och sänka allt.

Posted

Kan ju också koppla alla till en group och styra alla reglar där ifrån. Eller kommer alla reglar att hamna på samma regel nivå då!? hm...

Annars är det ju meningen med just dessa groups att man ska kunna styra flera reglar i samma group.