overtune Posted November 7, 2008 Posted November 7, 2008 Tjena! Tänkte se om någon här vet om det går att köra ett Soundblaster Live (tror det är mp3+) på en mac? Har ett gammalt kort som jag använt på en pc. Kör helt mac nu och det var rätt långe sen jag senast höll på med musik på datorn. Men har blivit lite sugen på att ta upp det, så jag tänkte se om jag kunde få in det kortet på en lite äldre powermac (G4 quicksilver) som jag har stående... Någon som vet?
Emil Posted November 7, 2008 Posted November 7, 2008 Då kan du nog lika gärna köra med det inbyggda kortet.
Implasticyde Posted November 7, 2008 Posted November 7, 2008 (edited) Du kan installera ljudkoret i din G4:a men det kommer inte att fungera. Även fast det är en PCI-port var det skillnader mellan PC och Mac versionerna av PCI-kort. Mitt RME Hammerfall 9652 fungerade inte när jag flyttade över det från min dåvarande PC till en PowerMac G4 just på grund av den anledningen. Numera kör de nya Macarna med Intel liksom PC så det är upp till 3:e partstillverkarna att välja ifall man vill ge stöd till Windows och/eller OS X via drivrutiner. Edited November 7, 2008 by Implasticyde
Recommended Posts