Jump to content
Sign in to follow this  
Rabieshund

Carrier

Recommended Posts

Filnamn: Carrier

Av: Rabieshund

Skickad: 6 Nov 2008

Kategori: Pop/Country

Nu har jag knåpat ihop en sprillans ny poplåt. Lite tyngre sound denna gång. Är riktigt nöjd med denna faktiskt.. Jag hade er som klagade på avsaknaden av refräng i senaste låten i åtanke när jag gjorde denna och skrev en riktigt trallig refräng den här gången. 😉 Har även lekt och experimenterat mycket med pianon och synthar.

Lyssnarååh!

If you want it I can be your carrier!

Klicka här för att ladda ner filen

Annons

Cool låt! 😄 Indie-dansband: It´s not to late for this Harriet. Gissar att det är henne låten är tillägnad. Det känns att du ville göra en lite hittig låt. Men jag tyckte den var mycket roligare än din förra låt. Och mycket bättre dynamik i den här också 🙂 . Roliga idéer och varierat. Ändå känner man igen din stil och personliga touch. Bra snickrat! Du är rätt duktig för att vara en rabieshund faktiskt! 5 poäng

PS Jag är väldigt rädd för ditt bidrag i accapella-festivalen. 😄

Egentligen är låten inte tillägnad någon. Jag gillar att använda namn på folk jag inte känner eller just träffat. Till exempel så var Lea en tjej jag skrev lite med på msn och då slog det mig att det skulle passa i låten. Synd bara att hon var en jobbig fjortis när vi sågs på emmabodafestivalen. ;P Harriet är en tjej som en fotografkompis till mig ofta har som modell. Har bara sett henne på bild, aldrig träffat henne. 🙂

Tack för kommentaren! Jag funderar faktiskt på att lägga in en ny del i Worth och göra om den lite.

Ja det borde du vara, mitt bidrag till acapellafestivalen är fan det sjukaste jag gjort. 😱

HIT! 🙂

You´r gonna be filthy rich on this one! 😉

Schysst låt som tusan o bra producerat. Inget negativt att säga....gedigen mainstream som borde rulla på radion några ggr/dag i ex antal veckor. 🙂

Schysst!

Nja, dethär lät lite för mycket Per Gessle för att jag skulle gilla det. Men det är grymt jobbat produktionsmässigt som vanligt!

HIT! 🙂

You´r gonna be filthy rich on this one! 😉

Schysst låt som tusan o bra producerat. Inget negativt att säga....gedigen mainstream som borde rulla på radion några ggr/dag i ex antal veckor. 😉

Schysst!

Åh tack så mycket, nu blev jag glad! 🙂

Nja, dethär lät lite för mycket Per Gessle för att jag skulle gilla det. Men det är grymt jobbat produktionsmässigt som vanligt!

PER GESSLE??!?!?!??!?!?!?!?! Vilken förolämpning, nu blev jag ledsen! 🙂 Jag vill dö. Är det nåt jag hatar så är det svenssonpop som Per Gessle och Ulf Lundell.

Edit: Ok nu lyssnade jag lite på Per Gessle på Spotify och jag måste säga att jag inte kan höra några likheter på nästan nåt sätt. Kan ju säga att bandet som jag fått lite inspiration ifrån är Mew och VERKLIGEN inte Pelle G.

Edited by Rabieshund

PER GESSLE??!?!?!??!?!?!?!?! Vilken förolämpning, nu blev jag ledsen! 🙂 Jag vill dö.

Edit: Ok nu lyssnade jag lite på Per Gessle på Spotify och jag måste säga att jag inte kan höra några likheter på nästan nåt sätt. Kan ju säga att bandet som jag fått lite inspiration ifrån är Mew och VERKLIGEN inte Pelle G.

Hehe, då är vi kvitt då. Du har ju gett mig dödslängtan med din talang 😉

Äh, ta det inte så bokstavligt. Det låter inte som PG, men jag fick lite de vibbarna bara. Visst hör jag dina Mew-influenser. There there.. 🙂

Haha ok.. puhhh fick lite ångest där ett tag. Tack för komplimangen 😉 kram pårej!!

Lyssnade på denna igår, måste säga att när jag nu sitter på jobbet så drog jag hem den för att lyssna igen, riktigt skön låt faktiskt!

Mycket väl producerat, har ej hört dina andra alster, men det ska jag nog nu kolla upp!

Good Work!

Riktigt snygg låt! Gillade det lite oriental-insprirerade sticket med den panorerade synthen lite extra mycket. Bra sång också.

Svårt att definera stilen dock. Lite som en blandning mellan Emery, Billy Talent och coldplay. bra jobbat 😉

Lyssnade på denna igår, måste säga att när jag nu sitter på jobbet så drog jag hem den för att lyssna igen, riktigt skön låt faktiskt!

Mycket väl producerat, har ej hört dina andra alster, men det ska jag nog nu kolla upp!

Good Work!

Tack så mycket!

Riktigt snygg låt! Gillade det lite oriental-insprirerade sticket med den panorerade synthen lite extra mycket. Bra sång också.

Svårt att definera stilen dock. Lite som en blandning mellan Emery, Billy Talent och coldplay. bra jobbat 😉

Tackar! Haha jag har faktiskt inte tänkt på det som nåt orientaliskt men när du säger det så. Penta ftw 🙂

Snygg produktion och gullig låt. Introt är toksnyggt! Om jag ska kritisera något rörande produktionen är det isf att gitarrerna är lite väl ilskna och framträdande, särskilt i verserna.

Brukar lyssna på Worth i bilen, och jag gillar den skarpt. Carrier är snygg och radiovänlig, men den får mig inte att vilja trycka på repeat-knappen. Det skulle vara för introt isf 😉

Jag funderar faktiskt på att lägga in en ny del i Worth och göra om den lite.

Trampa försiktigt isf. Du är på helig mark 😉

Jag gillar låten, spännande arr. Bland det bästa låtmässigt jag hört på detta forumet faktiskt... Enkla, men funktionella melodier, som känns lånande från pophistoriens alla små trevliga hörn.

Dock känns låten VÄÄLDIGT pressad volymässigt, tycker den pumpar ganska jobbigt, sen är produktionen väldigt diskant, vilket gör att jag blir örontrött innan låten är slut, men detta är ju en smaksak.

Låten som sådan är kanon, spännande. Dock svårt att framföra live kan ja tänka.

/Jon

Snorigt bra Rabieshund!! 🙂 Som alltid.

Lite nytt sound från din sida. Sjukt bra ljud, mix och sång. Snyggt arr och sköna melodier, trallvänliga som du sade, tog dock några lyssningar först. Gillar oxå speciellt den coola synthdelen. Och du har skaffat en refräng!! ☺️

Grymt jobbat, proffsigt!!

Mvh

Memphis

Edited by Memphis

Det är inte ofta (tydligen på tok för sällan!) som jag lyssnar på demos här på Studio, så jag är glad att jag blev tipsad av memphis om den här låten! Du är ju verkligen otroligt duktig, låten, arret, ljudet, sången.. allt. Helt färdigt för radio tycker jag, och den skulle gå bra där det är jag helt övertygad om. Kör låten på repeat här nu, fick ett sedvanligt gott söndagshumör här på kvällen, tack för det ☺️

Lycka till med musiken!

/Åsa

Yllet: Tack! Jag har gått och blivit lite av en sucker för mycket diskant hehe. 🙂

Memphis: Tack så mycket, ja jag har lekt lite med massa grejer och jag gillar det här soundet så jag tror jag ska köra lite på det ett tag.. 🥰

Wetter: Wow, vad kul att den blev så omtyckt! Man blir sugen på att göra mer!

Ojoj va bra proddat! :rolleyes:

Inte riktigt min stil men utöver det... "radio-klart" och inget att klaga på! Toppen jobb 😊

Lyssnade bara genom ett par sunkiga datahögtalare nu så jag kommenterar inte mixen. Bra låt som alla andra säger, även om det inte är min musik. Men det pumpade rejält mycket på vissa ställen. Vet inte om det ligger i mastringen eller i mixen. Men jag tyckte att det förstörde och lät konstigt i den här musiken att få ett pumpande ljud ur högtalarna :rolleyes: Annars så tyckte jag det lät kanon i dessa högtalare 😊

MVH

Anders

Edited by Gizmozis

Super! Är det svårt att mixa sånhärn musik? Har endast provat på elektronisk än så länge ^^

5/5 🙂

Tack folkz.. 😄

Det där med att det pumpar.. det är mest att jag lite halvkass på att mixa så dynamiken tog sig en törn i mastringen (som jag inte heller är så bra på). Jag kan få det att låta bra men just att mixa för att nå maximal volym är jag inte bäst på direkt, haha. 😄 Det brukar oftast bli bäst när jag oseriös grindcore av nån anledning. Jag har också skitlite minne så jag har i princip alla spår frysta i Cubase för att det inte ska lagga sönder så det är lite halvsvårt att mixa över huvud taget när man sitter med tunga projekt som det här.

base10: Tack! Mja det är väl en viss skillnad.. lite känsligare eftersom det är riktiga instrument kanske. Betydligt roligare tycker jag dock! 🙂

har lite svårt för sången som jag tycker är otydlig å inte riktigt i nivå uttrycksmässigt - demonivå

produktionen känns inte helt hundra heller - men funkar alldeles utmärkt som demo

med det sagt är intrycket ändå en skitskön låt!

vet inte om det säger dig nåt men det påminner lite om asia från tidigt 80-tal

(men vad hände vid 3:25-3:26?? ligger nog varje gång men blir extra tydligt där - felspel på nåt instrument?)

riktigt skön refrängslinga som bara växer

den här kan du sälja till rätt artist 😄

bra jobbat

Jättebra låt med intressant och händelserikt arr.

Denna kommer nog att höras på radio vilken dag som helst 🙂

Jag lyssnade på Worth också - bra låt det också. Ser fram emot fler låtar från dig.

🙂

har lite svårt för sången som jag tycker är otydlig å inte riktigt i nivå uttrycksmässigt - demonivå

produktionen känns inte helt hundra heller - men funkar alldeles utmärkt som demo

med det sagt är intrycket ändå en skitskön låt!

vet inte om det säger dig nåt men det påminner lite om asia från tidigt 80-tal

(men vad hände vid 3:25-3:26?? ligger nog varje gång men blir extra tydligt där - felspel på nåt instrument?)

riktigt skön refrängslinga som bara växer

den här kan du sälja till rätt artist 🙂

bra jobbat

Jag tycker personligen att min röst funkar bra till min musik. Höll på att sjunga kraftigt och musikal och shit på gymnasiet men sen kom jag på att det inte var min grej. Aldrig gillat klangen min röst har då heller. De flesta band jag lyssnar på har sångare som sjunger i samma stuk som jag så jag har väl tagit efter dem litegrann, typ Mew, Death Cab For Cutie, Spearmint, They Live By Night och andra. Har nästan fått fler komplimanger om min röst så som jag sjunger nu än som jag sjöng då så folk verkar gilla det. Skulle nog aldrig sälja mina låtar till någon annan artist.. Skulle kunna tänka mig att skriva låtar åt en annan artist men nog inte sälja mina befintliga.. Vill hellre ha ett band och utnyttja de kontakter jag har. Angående mixen så är jag som sagt inte superpro men det duger. Kan vara därför sången är otydlig också, pga mixen. Har inget problem med artikulation då jag tog sånglektioner i två år. Å andra sidan tycker jag om lite när sången inte är övertydlig så man nästan måste läsa texten för att höra allt. 🙂 Jag lyssnar ju mest på indiepop och det är lite som en egen värld. Det spelar inte nån roll om sångaren sjunger lite falskt här och där eller om det är lite otajt. Det är väldigt annorlunda jämfört med musik som produceras för radio. 🙂 Jag är iofs väldigt självkritisk och tar om väldigt många gånger tills jag tycker det låter bra. Jag är egentligen inte 100% nöjd med sången i den här låten, eller någon av mina låtar för den delen, men det är ju sånt man får släppa hehe.

Felspel ska det inte vara.. är inte säker på vad du menar. Öh du menar inte ackordet va? ☺️

Kollade upp Asia på Spotify och ja kanske haha.. inte alls min typ av musik dock. Kolla gärna upp de banden jag nämnde, speciellt Mew.

Nu blev det lite mycket text.. Tack för kommentaren!

Jättebra låt med intressant och händelserikt arr.

Denna kommer nog att höras på radio vilken dag som helst 🙂

Jag lyssnade på Worth också - bra låt det också. Ser fram emot fler låtar från dig.

😎

Tackar 🙂 Mjo jag gillar att leka med synthar och grejer så det blev ett rätt kul arr. Det kommer fler!

Edited by Rabieshund

Det är för sent för att skriva ett långt utlägg nu, men fy fan va bra. Som någon skrev så pumpar det lite på vissa ställen och det hörs ganska tydligt, men annars så är det grymt bra. Underbart med ny bra musik.

Mvh

Fredrik Sonefors

Edit: Har lyssnat på låten kanske tio gånger nu och den är fortfarande riktigt bra, men pumpandet måste göra något åt. Det förstör upplevelsen. Sen dom där trumslagen, som kanske ska föreställa ett fill förstår jag inte varför du har där? Känns bara konstigt och fel. Kör ett riktigt fill eller en bra uppbyggnad istället.

Edited by Sonefors

Tummen upp då, igen, för förra gången höll jag bara näven i luften utan att skriva en rad =)

Sen dom där trumslagen, som kanske ska föreställa ett fill förstår jag inte varför du har där? Känns bara konstigt och fel. Kör ett riktigt fill eller en bra uppbyggnad istället.

Definiera "riktigt fill" tack. Det är många trumslag i låten. Menar du innan sista refrängen..? Har du aldrig hört en sån grej förut? 🙂 Skitvanligt ju. Är 110% nöjd med trummorna så kommer inte ändra nåt men du får gärna förklara vad du menar.

Edited by Rabieshund

Sen dom där trumslagen, som kanske ska föreställa ett fill förstår jag inte varför du har där? Känns bara konstigt och fel. Kör ett riktigt fill eller en bra uppbyggnad istället.

Definiera "riktigt fill" tack. Det är många trumslag i låten. Menar du innan sista refrängen..? Har du aldrig hört en sån grej förut? 😄 Skitvanligt ju. Är 110% nöjd med trummorna så kommer inte ändra nåt men du får gärna förklara vad du menar.

Förlåt, jag glömde tidsangivelsen. Vid 03.13. Jodå, trummorna är överlag bra i hela låten förutom där. Jodå, jag är van vid sådana break, men inte dom tre dom tre trumslagen ☺️

Ruskigt bra. Man skiter fan knäck i spiral sig när man hör hur skickliga somliga är.

Var den inte lite för kort?

Hej, refrängen var riktigt go! Men jag tycker att du borde ha lite mer reverb på trummorna.. kändes lite glasvegas emellanåt, fint