Jump to content
Annons

M-audio fw 410


Leon

Recommended Posts

Tänkte byta från "darkside" till mac, sitter nu med en cubase-liknande studio med M-audio fw 410.

Någon som har erfarenhet av detta kort med tex Imac eller macbook?

Verkar tendera att strula, någon som har tips på en bättre (liknande) setup?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag sitter på en macbook med FW-410. Funkar helt ok. Har strulat lite då och då, vet inte vad det är riktigt... Måste ju inte vara den (kan ju rent teoretiskt vara datorn eller programmet, men mest troligt är väl att det är den). Jag är inte så himla förtjust i 410:an. Önskar jag hade köpt Presonus variant istället. Ska nog ta och byta upp mig till nått lite ballarare med fler ingångar snart, tex en Presonus Firestudio (ev "project"-varianten).

Men hursom, det funkar, så du behöver inte vara orolig för byte av platform. Mac rekommenderas varmt! (M-audio Firewire 410 mindre varmt).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett M-audio FW 410 som springer på en iMac (näst senaste).

Ja, problem kan det vara, i början strula det rejält tills det tillsist komut nya drivrutiner.

Men det är lite strur fortfarande, det är så att när datorn gårin i "hibiration mode" (viloläge) så tappar kortet kontakten med datorn.

Men, det löser sig enkelt igenom att byta frekvens.

Enligt mig är det ett bra kort även om det strular ibland.!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör också iMac och M-Audio FW 410. Har inte haft några som helst problem med det. Jag kör på de sista drivrutinerna som kom till tiger och det har rullat utan några "driftstopp". Däremot så strular min externa HD som fan... Note to self - Köp inte den billigaste HD'n man kan hitta 🙂

Jag rekommenderar lätt detta kort om man inte har behov av extremt många ingångar.

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...