Jump to content
Annons

Leiljung

Recommended Posts

Guest Analogfreak
Posted

Måste bara få berätta vilken trevlig kille som driver den här internetbutiken. Han håller otroligt låga priser också!

Jag beställde ett Antec Take 4 + 650 och lite andra grejer häromdagen. Jag fick sen se på min orderstatus att leveransen försenats då den var slut i lager och att den skulle komma in i mitten av november. Jag funderade lite och tänkte att jag kanske ska ändra till ett annat chassi då jag ändå inte ser det som ett krav att den kan rackmonteras. Det viktigaste är att den är tyst.

Jag ringde och frågade om jag kunde ändra till ett Antec P182. Han sa att ordern var låst och inte går att ändra eftersom han inte kommer åt den funktionen då ordern gått iväg. Men han sa att han kunde ringa upp leverantören och ändra manuellt. Då tillkom ju nätagg eftersom P182 säljs utan nätagg. Det lade han upp på en ny order medan vi pratade i telefon. Han sa att han står för den frakten. Så väldigt trevlig kille så jag nästan får dåligt samvete över att jag ändrade mig. Jag kommer handla fler gånger av honom. Grejerna levereras dessutom direkt till mig från leverantören. Eftersom jag har ett Antec P180 sen tidigare och är väldigt nöjd med det då lådan i princip är ljudlös så tvekar jag inte att köpa P182 som är en vidareutveckling av P180. P182 har fått kanaler för dragning av strömkablar bakom moderkortet för att ha så fria luftvägar som möjligt inne i lådan.

Jag rekommenderar er varmt att göra affär med honom.

http://www.leiljung.se/

p182_q_op.jpg

Antec P182

Annons
Guest anarkisten1
Posted

Ja där ser man det finns folk som vill göra bra ifrån sig trots allt. Men mina chassin köper jag på Jula för 190 spänn och dom är helt ljudlösa det är först när man monterar nåt i dom som det låter nåt och då först när man kickar igång datorn 🙂 .

Bara skojar lite men iofs så stämmer det ju 😉 .

Min dator står här 40 centimeter ifrån mig utan sidoplåtarna påmonterade iom att jag har meckat lite med den, processorfläkten till min q6600 är original och ändå så hörs den knappt. Jag får för mig att datorchassin är en mycket överskattad del i bygget och att det faktiskt går lika bra med ett från Jula. Sätter jag på plåtarna på min så blir jag nästan tvungen att sätta en condingmick inne i datorn för att den överhuvudtaget skulle ha en chans att höras vid analog musikinspelning.

Jag har ju även testat min som mac och det i sig borde ju i sig innebära att den blir extra varmt och därmed så borde ju fläktaktiviteten öka men så är inte fallet. Den håller sig runt 50 grader med bibehållen låg ljudnivå även när jag drar på ett riktigt maffigt benchmarktest.