Jump to content
Annons

Hur kopiera ett sångspår.........


Nilar (oregistrerad)

Recommended Posts

Nilar (oregistrerad)

så att man får till en känsla av att man gjort flera inspelningar. Gör man bara en direkt kopia av spåret upplever man ju inte alls fler röster som sjunger unisont. Finns säkert bättre fackuttryck för det jag försöker uttrycka men hoppas att det finns någon som förstår vad jag menar. Har Cubase studio 4,5.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Gör man bara en direkt kopia av spåret upplever man ju inte alls fler röster som sjunger unisont.

just precis för att ingen gör det heller

för att få den riktiga effekten av det du vill ha ligger lösningen helt enkelt i att göra flera inspelningar av samma sak

man kan trixa lite med delayer å chorus men det ger ändå inte samma effekt som att göra en dubb - vilket är fackuttrycket du nog söker

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Det du kan göra är att pitcha dina kopior av originalspåret några cent uppåt och neråt.

Lägg dom sen ett par milisekunder efter leaden.

Rekomenderar dock att man dubbar men om din inhyrda sångerska från säffle åkt hem och du ändå vill lattja i mixen så är detta nog den bästa lösningen för dej.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns nån waves plugg som simulerar olika köreffekter på det kopierade spåret, funkar rätt bra till demo men skulle jag göra en mer seriös inspelning så skulle jag nog fråga andra om de vill köra (här på forumet kanske?)!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Tyvärr finns det inga genvägar. Dubba is teh shit.

Ingen plugg i världen gör det åt dig.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

AndreasZ (oregistrerad)
Finns nån waves plugg som simulerar olika köreffekter på det kopierade spåret, funkar rätt bra till demo men skulle jag göra en mer seriös inspelning så skulle jag nog fråga andra om de vill köra (här på forumet kanske?)!

Jag tror att pluggen heter 'Duo'.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...