Jump to content
Annons

Öronsus efter nattklubbsbesök?


Jokern27

Recommended Posts

Hej,

detta är en väldig viktig fråga för mig då jag inte varit ute för detta tidigare.

Var på nattklubbsbesök 2 kvällar i helgen och efter det har jag haft öronsus. Visserligen har det minskat för varje dygn som gått men är orolig. Okdå, mycket orolig stundtals.

Har aldrig haft såhär tidigare normalt går det över på ett dygn. Ni som har varit ute mycket är det någon av er som vet eller varit med om liknande som sedan försvunnit på lite längre tid. T.ex. 1 vecka eller så? Är det möjligt??

Snälla vore jättschysst att få lite vägledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är som träningsverk i örat ungefär. Har man varit utsatt för högt ljud/hård träning så tar det ett tag för saker och ting att återgå. Jag har varit i väldigt höga sammahang men efter ett dygn så har jag aldrig haft problem. Har hört om folk som upplevt pip i örat i upp till 3 dagar, men aldrig upplevt det själv. MEn jag kan få ganska fett med brus i skallen under en fylla, eller lite dagen efter.

Men om du lyssnar på musik i lurar ofta, spelat trummor högt innan du gick ut, och öronen redan var något ansträngda så .. kan man ju få sig en rejäl dos ansträngning av några klubb-besök.

Det kanske låter hjärtlöst att säga, men det enda man kan göra är att vänta och se. Låt öronen vila så mycket du kan. Vila kroppen med, ingen sprit eller skitmat och försök sluta oroa dig om du kan. Stress och hörselstörningar hör ihop med. Den som är rädd för sus i öronen, hör sus i öronen.

Men en läkare kan inte hjälpa alls. Förlorad hörsel, eller störd hörsel (tinnitus) .. den är liksom borta. Det är det som är så "farligt" med högt ljud: när man märker att man har bestående problem, så är det redan för sent. 😉

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej tack för ditt svar.

Jag har liksom inte pip utan bara ett lite större sus. Liksom som när det är helt tyst så kan man höra sitt eget blod som ett sus. Sånt sus.

Det har minskat i intensitet för varje dag så det måste ju betyda något bra.

Normalt så vistas jag 90% i tysta miljöer, spelar inte musik i hörlurar utan är normalt allmänt rädd om hörseln. Det var denna enda gång som det blev 2 klubbbesök. Så det måste väl betyda något bra att jag inte har exponerat mig annars så mycket?

En annan sak som jag märkte är att jag har haft lite ont i käken efteråt. Mer på den sida som susar mest. Sen var jag förkyld under mina besök också. Hmm..

Redigerat av Jokern27
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej tack för ditt svar.

Jag har liksom inte pip utan bara ett lite större sus. Liksom som när det är helt tyst så kan man höra sitt eget blod som ett sus. Sånt sus.

Det har minskat i intensitet för varje dag så det måste ju betyda något bra.

Normalt så vistas jag 90% i tysta miljöer, spelar inte musik i hörlurar utan är normalt allmänt rädd om hörseln. Det var denna enda gång som det blev 2 klubbbesök. Så det måste väl betyda något bra att jag inte har exponerat mig annars så mycket?

Ett sånt sus? om det är vad jag tolkar det som så skulle jag vara ko-lugn. Men ... det visar sig. Ta det lungt du. Det är ju ingen livsfara direkt 😛

Att man inte exponerar sig för högt ljud är nog en bra idé. För hörseln är inte som en muskel som går att träna upp. Tolerans mot höga ljud går inte att träna upp. Man har det man har, från födseln, och ju mer man anstränger hörseln desto fortare slits den ner. Musiker blir oftare de gamla kufarna som stapplar omkring på hemmen och säger "Vasa?!" hela tiden 😉

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej tack för ditt svar.

Jag har liksom inte pip utan bara ett lite större sus. Liksom som när det är helt tyst så kan man höra sitt eget blod som ett sus. Sånt sus.

Det har minskat i intensitet för varje dag så det måste ju betyda något bra.

Normalt så vistas jag 90% i tysta miljöer, spelar inte musik i hörlurar utan är normalt allmänt rädd om hörseln. Det var denna enda gång som det blev 2 klubbbesök. Så det måste väl betyda något bra att jag inte har exponerat mig annars så mycket?

Ett sånt sus? om det är vad jag tolkar det som så skulle jag vara ko-lugn. Men ... det visar sig. Ta det lungt du. Det är ju ingen livsfara direkt 🙂

Att man inte exponerar sig för högt ljud är nog en bra idé. För hörseln är inte som en muskel som går att träna upp. Tolerans mot höga ljud går inte att träna upp. Man har det man har, från födseln, och ju mer man anstränger hörseln desto fortare slits den ner. Musiker blir oftare de gamla kufarna som stapplar omkring på hemmen och säger "Vasa?!" hela tiden 😛

Du har nog det mesta av hörseln kvar. Skaffa hörselproppar innan nästa discobatalj. Och se upp för att gå nära högtalarstaplarna. Det är när man kommer riktigt nära som det är riktigt farligt för öronen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack tack för era vänliga svar.

Asså, även om ni inte ju kan veta så är det väldigt viktigt för mig ur psykologisk synpunkt det ni just sa.

Vad menar du med sånt sus, brukar folk oftast få ett mer liknande piip i öronen?

Asså jag har ett sånt sus som man kan höra när det är tyst, fast liksom lite förstärkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså jag har ett sånt sus som man kan höra när det är tyst, fast liksom lite förstärkt.

Mm, man brukar säga att man 'hör tystnaden'. Man upplever något som känns nästan som sus eller brus, eller att tystnaden känns tryckande, men man kan inte sätta fingret på vad det är. Då är hörseln ansträngd, eller hjärnan, vilket som.

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

detta är en väldig viktig fråga för mig då jag inte varit ute för detta tidigare.

Var på nattklubbsbesök 2 kvällar i helgen och efter det har jag haft öronsus. Visserligen har det minskat för varje dygn som gått men är orolig. Okdå, mycket orolig stundtals.

Har aldrig haft såhär tidigare normalt går det över på ett dygn. Ni som har varit ute mycket är det någon av er som vet eller varit med om liknande som sedan försvunnit på lite längre tid. T.ex. 1 vecka eller så? Är det möjligt??

Snälla vore jättschysst att få lite vägledning.

Efter en konsert hade jag öronvärk, tjut och rassel i öronen i ett par månader. Så det gick faktiskt över till slut, man var brutalt jobbigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Det där med att vara förkyld kan påverka mycket har jag hört. Men som sagt var i ditt fall verkar det inte vara någon fara med hörseln. Finns de som har oturen efter bara ett besök på ett uteställe, konsert för att dagen efter få bestående problem. Visst är det för hög volym på uteställen. Och oftast är man där i flera timmar så konstigt är det inte att man är ganska slut i öronen efteråt. Det är inte bara drickat som gör man är trött dagen efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med att vara förkyld kan påverka mycket har jag hört. Men som sagt var i ditt fall verkar det inte vara någon fara med hörseln. Finns de som har oturen efter bara ett besök på ett uteställe, konsert för att dagen efter få bestående problem. Visst är det för hög volym på uteställen. Och oftast är man där i flera timmar så konstigt är det inte att man är ganska slut i öronen efteråt. Det är inte bara drickat som gör man är trött dagen efter.

Tack för alla svar. Så det kan faktiskt ta en månad. Oj.

Har märkt en sak att när jag trycker ihop käkarna/tänderna så ökar suset och när man öppnar munnen igen så minskar det. Har även haft lite ont i själva käken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med att vara förkyld kan påverka mycket har jag hört. Men som sagt var i ditt fall verkar det inte vara någon fara med hörseln. Finns de som har oturen efter bara ett besök på ett uteställe, konsert för att dagen efter få bestående problem. Visst är det för hög volym på uteställen. Och oftast är man där i flera timmar så konstigt är det inte att man är ganska slut i öronen efteråt. Det är inte bara drickat som gör man är trött dagen efter.

Tack för alla svar. Så det kan faktiskt ta en månad. Oj.

Har märkt en sak att när jag trycker ihop käkarna/tänderna så ökar suset och när man öppnar munnen igen så minskar det. Har även haft lite ont i själva käken.

Finns väldigt många som haft lite sus som

kört på som vanligt , tillslut sitter dom där

och mår mycket skit när allt blivit förvärrat

, för risken är stor att man förvärrar sitt

tillstånd vid fortsätt hög exponering .

Mitt råd avvakta alla ställen som

spelar så högt att man kan misstänka

att dom är hjärndöda .

Ta inte nåt dåligt råd ifrån

nån öronläkare som inte vet

vad han pratar om .

Utan nu måste du vara

otroligt rädd och försiktig

om dina öron , lova mej de .

Tråkigt nog har vi inte samma

regler som i england ännu som

ja fattat det .

Om ett diskotek fortsätter att

bryta mot reglerna i england

så kommer tillslut hela deras

utrustning att bli beslagtagen

+ höga böter .

Tinnitus kostar så mycket

i dubbel bemärkelse och

mörkertalet är stort sen mer

än 2 decennier tillbaks .

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att gränsen på konserter i England inte får överstiga med mer än 90 decibel momentant

d.v.s då blir kanske inte topparna så höga , och detta värde är tydligen myndigheterna väldigt

stränga med , men vad finns det för kontroller i sverige ? tror dom är nästan obefintliga ännu ...

Ne människor fortsätter att utsätta sej för höga ljud , då dom tror att myndigheterna

har koll på läget på våra offentliga ställen , men nej da , då fungerar de bättre på våra arbetsplatser

, men på en konsert eller diskotek där volymen kan vara dubbelt så hög ,

där finns det nästan ingen kontroll alls .

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då jag lovar!!

Jag ska aldrig mer utsätta mig för sånt igen.

Just nu behöver jag bara all vägledning o stöd man kan få för att mina öron ska återhämta sig. En del snackar om B-vitamin? Är det bra? Vart hittar man det?

Besök Tinnituswebben även om det finns vissa frågetecken där med 😄

har nog aldrig hört att några vitaminer eller att något annat heller kommer

att hjälpa mot tinnitus mer än en långvarig vila

Så ta detta på allvar , du har hela livet framför dej

som innehåller mer än dessa diskotek som skördar

så många offer idag

Det finns inget som hjälper sen

om de blir förvärrat

Sjukvården står handfallen

att ens erbjuda någon form

av stöd för dessa människor

som nästan blir helt nedbrytna

i dom värsta fallen

Tänk ockå på att det inte

finns några öronproppar

som skyddar mot enorma

bastryck som penetrerar

hela skelettet , som dessutom

är ändå farligare om man

redan fått en liten liten skada .

En dag kanske du skall

bli farsa också som är en

väldigt stor grej av livet

då är de ju kul om man

kan umgås med sina barn .

Take care Jokern

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen om det nu

går tillbaks i stort

så tänk inte då att

faran är över

Eftersom du redan

visat på Tinnitus

så skall du ta

det som en rejäl

varnings signal istället

de finns ju mer

ställen att gå på

än ett diskotek som

pubar och bröllop o.s.v

tänk på att kyrkklockorna

låter en del också

, de e ju inte kul

om man springer ifrån

bruden då ifall klockorna

får en på dåligt humor 😆

om man förvärret sin

tinnitus ytterliggare

( tinnitus är ett latisk ord tror ja

som betyder , de ringer )

I detta fallet går det inte

att lyssna när det är försent

utan myndigheterna hade kunnat

förebygga detta på ett mycket

bättre sett så det oupplysta folket

inte hade behövt bli så drabbat

som man oftast är innan sanningens

ögonblick är ett faktum .

Öronbonusen är kanske inte så

mycket värd i vårt samhälle idag

då det mesta är slit o släng i nån

cynisk bossarnova idioti där man

hellre tittar på sina lönekuvär än

att ta till sej alla dessa larmrapporter

som egentligen borde vara deras jobb

Den bästa ekonomin

är att förebygga i mycket

Take care Jokern

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

detta är en väldig viktig fråga för mig då jag inte varit ute för detta tidigare.

Var på nattklubbsbesök 2 kvällar i helgen och efter det har jag haft öronsus. Visserligen har det minskat för varje dygn som gått men är orolig. Okdå, mycket orolig stundtals.

Har aldrig haft såhär tidigare normalt går det över på ett dygn. Ni som har varit ute mycket är det någon av er som vet eller varit med om liknande som sedan försvunnit på lite längre tid. T.ex. 1 vecka eller så? Är det möjligt??

Snälla vore jättschysst att få lite vägledning.

När man varit utsatt för höga ljud

så böjer sej hårcellerna i innerörat

och det är då man upplever att de

susar i öronen när man skall sova

Oftast under natten så reser sej

dessa stackars hårceller igen

och man vaknar förhoppningsvis

med en tyst minut till minnet

av gårdagens ljudinferno

Men har man otur håller de i sej

längre , då har man oftast redan

fått en skada som kan gå tillbaks

på sikt , men sen om den är läkt ,

eller om dom bara dåsar då ,

inför nästan slag som skall

utkämpas kan vi aldrig vara riktigt

säkra på , därför skall vi dra åt oss

öronen efter 1:a erfarenheten

Ofta får man höra såna här kommentarer

ja men de är väl bara att fortsätta leva

som vanligt , men i denna världen får man

verkligen använda sitt eget förstånd istället

för ingen tackar en sedan om öronen

låter som 2 stora reamotorer .

Läste en artikeln om Bjarne Lundqvist

som varit Trummis i flamingo bl.a

http://www.expressen.se/noje/1.931883/tinn...jarne-att-sluta

http://www.gt.se/noje/1.931883/tinnitus-tv...jarne-att-sluta

Vet när ja spelat på vissa ställen i dansband

så kan diskoteksmusiken eller den musiken som

inte spelas live varit mycket högre , och då får

man ju oftast vistas där varken man vill eller inte

Om man gör en undersökning på t.e.x

dansbandsmusiker som spelar på dom större

ställena , så tror ja dom flesta faktiskt har

fått sin tinnitus efter 80 talet då allt eskalerade

Det borde finnas nån firma som hette

Svenska Ljudtvätt AB

med uppdrag ifrån kommunerna

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att gränsen på konserter i England inte får överstiga med mer än 90 decibel momentant

d.v.s då blir kanske inte topparna så höga , och detta värde är tydligen myndigheterna väldigt

stränga med , men vad finns det för kontroller i sverige ? tror dom är nästan obefintliga ännu ...

På vissa scener och dansställen, speciellt på finlandsbåtarna, där finns en skylt uppe i taket av scenen, vänd mot musikerna, som publiken inte kan se.

Det finns olika varianter av dom skyltarna, men principen är att det är som ett trafikljus, med grön, gul och röd lampa. Intill står det att om den gula lampan tänds måste volymen sänkas, annars bryts strömmen inom typ en minut. Om den röda lampan tänds, då måste man sänka inom typ 15 sekunder för att inte hela scenen ska bli strömlös. Det sitter tydligen en eller ett par mickar uppe i taket, mitt i stället, som mäter ljudstyrkan.

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att gränsen på konserter i England inte får överstiga med mer än 90 decibel momentant

d.v.s då blir kanske inte topparna så höga , och detta värde är tydligen myndigheterna väldigt

stränga med , men vad finns det för kontroller i sverige ? tror dom är nästan obefintliga ännu ...

På vissa scener och dansställen, speciellt på finlandsbåtarna, där finns en skylt uppe i taket av scenen, vänd mot musikerna, som publiken inte kan se.

Det finns olika varianter av dom skyltarna, men principen är att det är som ett trafikljus, med grön, gul och röd lampa. Intill står det att om den gula lampan tänds måste volymen sänkas, annars bryts strömmen inom typ en minut. Om den röda lampan tänds, då måste man sänka inom typ 15 sekunder för att inte hela scenen ska bli strömlös. Det sitter tydligen en eller ett par mickar uppe i taket, mitt i stället, som mäter ljudstyrkan.

Jo det är valfritt att sätta upp eller så har dom hårdare restriktioner på båtarna

Vet att dom hade detta systemet på ett ställe ja spelade på

men då kopplade vi om systemet så vårat orkester ljus gick först 😆

ja de blev helt svort på scen 🙂

( till sången hockeyfrillans sista dans )

Men oftast är det någon restaurang då som

varit på facket eller dylikt och krävt en tystare

arbetsmiljö , för alla dansband som inte kan

hålla takten gör de med volymerna istället

Dom borde inställera mätare för spritångor

på våra restauranger , men hur en sådan skulle

fungera får ja fundera på 🙂

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att gränsen på konserter i England inte får överstiga med mer än 90 decibel momentant

d.v.s då blir kanske inte topparna så höga , och detta värde är tydligen myndigheterna väldigt

stränga med , men vad finns det för kontroller i sverige ? tror dom är nästan obefintliga ännu ...

På vissa scener och dansställen, speciellt på finlandsbåtarna, där finns en skylt uppe i taket av scenen, vänd mot musikerna, som publiken inte kan se.

Det finns olika varianter av dom skyltarna, men principen är att det är som ett trafikljus, med grön, gul och röd lampa. Intill står det att om den gula lampan tänds måste volymen sänkas, annars bryts strömmen inom typ en minut. Om den röda lampan tänds, då måste man sänka inom typ 15 sekunder för att inte hela scenen ska bli strömlös. Det sitter tydligen en eller ett par mickar uppe i taket, mitt i stället, som mäter ljudstyrkan.

Jo tekniken finns men inte viljan

sen är det en kostnadsfråga för

många mindre ställen , men om

såna här system skulle bli obligatoriska

för att huvudtaget få driva ett

ställe som exponerar musik

så skulle många öron kunna

räddas , sen skulle man t.e.x

kunna ha enheter som åker runt

och mäter emellanåt , sen om någon

blir skadad ändå , så kunde någon

sen kunna ställas till svars

Men idag finns det inte någon

åtgård eller lag som är kraftig

nog så vi slutar upp med dessa

dumheter som tokhögt ljud är

De borde finnas ställen

som heter PÅ EGEN RISK ,

dit kunde alla dumskallar gå t.e.x

som vill utsätta sej för stora risker

på egen bekostnad

förresten så blir vi nog

alla dumskallar efter några

jägermeister och tycker

att stället på egen risk

blir de mest ballaste då kanske

ja neonskylten lyste i nattens

dimma med texten

((((((((((((PÅ EGEN RISK))))))))))))))))

- hick , på egen risk !

dit får vi gå , va ball

- och i dörren står annabola

med en hög byst , e ni balla

- såklart vi är , hick

på egen risk då ?

-jajamen släpp in oss bara

annabola

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

När jag jobbade som livetekniker upplevde jag ibland att hjärtat började slå i sync med kaggen. Då var det stora PA-riggar vi snackar om. 8 stegvagnar med Camco-steg som tillsammans försörjde 20st EV MTL-4 och 16st EV MTH-4. Jag är extra överkänslig för aktiva elbasar med lönnhalls då de alstrar ett väldigt otrevligt knorr som sätter hela kroppen i vibrationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

kände att det var dags att ge en liten rapport om läget.

Det är så att efter en period som har varit sååå hemsk så har det blivit bra mycket bättre. Tycker det är bättre för varje dag som går nu.

Läkare har konstaterat att det inte är något fel på öronen med goda förutsättningar för att bli bra. Jag använder öronproppar så fort jag går ut i trafiken, kör bil eller annat. Undviker höga ljud och planerar att göra så en bra tid framöver.

Har samtidigt proppat in mig massa vitaminer vilket forskningen säger ska hjälpa örat. Samt bön.

Mår nu bra mycket bättre och kommer aldrig aldrig aldrig igen göra om något sådant, med förhoppning om att det sista kommer försvinna inom kort.

Har också märkt att jag efter detta var väldigt stel och haft ont i vissa ansiktsmuskler, så jag letar just nu efter sjukgymnast som kan hjälpa mig slappna av i ansiktet vilket även tar bort ljudet. Så min misstanke är att det kanske inte alls är ljudet som gjort något utan det har bara triggat mina muskler att skapa detta då jag kan förändra ljudet med hjälp av käkarna.

Tack för allt stöd o hjälp jag fick under krisdagarna!

/Jokern27

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

kände att det var dags att ge en liten rapport om läget.

Det är så att efter en period som har varit sååå hemsk så har det blivit bra mycket bättre. Tycker det är bättre för varje dag som går nu.

Läkare har konstaterat att det inte är något fel på öronen med goda förutsättningar för att bli bra. Jag använder öronproppar så fort jag går ut i trafiken, kör bil eller annat. Undviker höga ljud och planerar att göra så en bra tid framöver.

Har samtidigt proppat in mig massa vitaminer vilket forskningen säger ska hjälpa örat. Samt bön.

Mår nu bra mycket bättre och kommer aldrig aldrig aldrig igen göra om något sådant, med förhoppning om att det sista kommer försvinna inom kort.

Har också märkt att jag efter detta var väldigt stel och haft ont i vissa ansiktsmuskler, så jag letar just nu efter sjukgymnast som kan hjälpa mig slappna av i ansiktet vilket även tar bort ljudet. Så min misstanke är att det kanske inte alls är ljudet som gjort något utan det har bara triggat mina muskler att skapa detta då jag kan förändra ljudet med hjälp av käkarna.

Tack för allt stöd o hjälp jag fick under krisdagarna!

/Jokern27

Skönt att höra att det känns bättre 😛

Att vara spänd till sinnet brukar ofta göra att man blir spänd i kroppen med, ansiktet, öron och gud vet vad. Men det låter som du är väldigt rädd och det måste ju vara jobbigt. Min inställning är att öronen ofta klarar rätt hög volym (inte vansinnes-volym dock) under 1-2, 3 timmar men sen ska man vila hörseln. Man behöver nog inte plugga igen öronen helt, utan bara undvika flera konserter på raken och så. Vardagsljud är nog inget som anstränger öronen så det kan du säkert ta.

Upp med svansen nu för böveln, och låt det här bli en sund notering i bakhuvet, och inte en fobi 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

kände att det var dags att ge en liten rapport om läget.

Det är så att efter en period som har varit sååå hemsk så har det blivit bra mycket bättre. Tycker det är bättre för varje dag som går nu.

Läkare har konstaterat att det inte är något fel på öronen med goda förutsättningar för att bli bra. Jag använder öronproppar så fort jag går ut i trafiken, kör bil eller annat. Undviker höga ljud och planerar att göra så en bra tid framöver.

Har samtidigt proppat in mig massa vitaminer vilket forskningen säger ska hjälpa örat. Samt bön.

Mår nu bra mycket bättre och kommer aldrig aldrig aldrig igen göra om något sådant, med förhoppning om att det sista kommer försvinna inom kort.

Har också märkt att jag efter detta var väldigt stel och haft ont i vissa ansiktsmuskler, så jag letar just nu efter sjukgymnast som kan hjälpa mig slappna av i ansiktet vilket även tar bort ljudet. Så min misstanke är att det kanske inte alls är ljudet som gjort något utan det har bara triggat mina muskler att skapa detta då jag kan förändra ljudet med hjälp av käkarna.

Tack för allt stöd o hjälp jag fick under krisdagarna!

/Jokern27

Gött att det känns bättre Jokern

men var nu väldigt försiktig låt dej

inte lockas av mer buller på minst

ett halvår , så kanske du får en rejäl

chans att öronen kan återhämta sej

till ruta 0,8 .

Annars är risken stor att gå över tröskeln

för en sämre levnadsstandard om man tror

att faran är över nu .

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt nog har vi inte samma

regler som i england ännu som

ja fattat det .

Om ett diskotek fortsätter att

bryta mot reglerna i england

så kommer tillslut hela deras

utrustning att bli beslagtagen

+ höga böter .

Hej! Det dar stammer inte ett dugg vad jag vet.

Gar ofta pa ministry of sound i london dar dom har ett av varldens basta ljudsystem.

Har lite tjut i oronen aven om jag alltid har proppar nar jag vart dar. Kan kanske bero pa att dom har oppet i 10h och att man utsatter sig for hogt ljud under langre tid.

Eller ta nya klubben "matter" for den delen... 2600 pers kapacitet och dar har dom t.o.m subbar i golvet sa att man vibrerar skont. 😉

Dessutom ar det ruggigt hog volym pa alla andra clubbar ocksa. Mycket hogre an i sverige vill jag lova. Jag gar aldrig ut utan oroproppar har for det gar helt enkelt inte om man ar radd om sig...

MVH J

Redigerat av Bobogura
Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt nog har vi inte samma

regler som i england ännu som

ja fattat det .

Om ett diskotek fortsätter att

bryta mot reglerna i england

så kommer tillslut hela deras

utrustning att bli beslagtagen

+ höga böter .

Hej! Det dar stammer inte ett dugg vad jag vet.

Gar ofta pa ministry of sound i london dar dom har ett av varldens basta ljudsystem.

Har lite tjut i oronen aven om jag alltid har proppar nar jag vart dar. Kan kanske bero pa att dom har oppet i 10h och att man utsatter sig for hogt ljud under langre tid.

Eller ta nya klubben "matter" for den delen... 2600 pers kapacitet och dar har dom t.o.m subbar i golvet sa att man vibrerar skont. :rolleyes:

Dessutom ar det ruggigt hog volym pa alla andra clubbar ocksa. Mycket hogre an i sverige vill jag lova. Jag gar aldrig ut utan oroproppar har for det gar helt enkelt inte om man ar radd om sig...

MVH J

Har också hört om folk som blivit skadade i just london på diskoteken .

Men reglerna skall ju vara tuffare i England ? om man bryter

och spelar så högt att någon kan bevisa att skadan uppstått

p.g.a hög volym , med diverse åtgärder om det även upprepas .

Det borde ju vara det mest naturliga iaf

att hög volym som skadar oss även medför

konsekvenser för dom ansvariga .

Skall se om det går att få fram fakta

angående Englands bestämmelser .

Vet att ja läste ett prospect i mitten

av 90 talet , men hur detta följs i praktiken

kan nog variera då allt är en resursfråga

med inspektioner och annat .

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...