Jump to content
Annons

Studiofestival 24: A cappella


Fidden

Recommended Posts

Annons
  • Svar 140
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Drygt en vecka kvar nu. Hur går det? 😄

Alla kanske blev avskräckta av mig 😲

Ja jag törs då inte! ☺️

I knew it! Att jag alltid ska vara så skräckinjagande...

Din bild på avataren skrämmer mig. Men om jag slänger ut en daggmask som du kan picka i dig för att distrahera dig medans jag spelar in nåt finurligt, så kanske.... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

7 bidrag inne nu. Det är övervikt på samplingsanvändande, några mer "rena" bidrag skulle vara välkommet för variationens skull 😄

(men ni får såklart fortsätta skicka in samplerbaserade låtar om ni vill)

En av mina låtar är faktiskt helt utan sampler, helt live 🙂

Betyder ju inte att den är bra iofs... 🤪

Redigerat av JonasW
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul grej! Fråga: Vocoder?

Svaret är: Nja!

tydligt och bra. När man använder en vocoder, är väl ofta ljudkällan något form av synthljud, och så modifieras det av en röst. En carrier och en source. För att vara helt strikt regelrätt, ska båda dessa vara egenproducerade ljud. I praktiken spelar detta mindre roll, eftersom man nog ganska enkelt kan bygga sig en carrier av vilket eget ljud som helst. Kör på helt enkelt :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Några riktigt intressanta bidrag har kommit in, men än finns det tid att slänga ihop bidrag. Själv ska jag försöka hafsa ihop något lyssningsbart under kvällen när jag jobbat klart för dagen, får se om jag hinner klart =)

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Sådärja nu har jag skickat in min death metal-låt 🙂

Och jag måste varna att mina trummor verkligen INTE låter mänskliga. Men det är de (i grunden). Bara så jag inte blir diskvalificerad eller nåt hehe 🙂

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

Usch så jag besviker mig själv! Sånt underbart tema men höst tröttheten tog ut sin rätt 🙂 , 18 kilo ideér till låt på mobilen men kom aldrig igång att spela in. Ska bli så jätte kul att höra de inskickade bidragen, dock 🙂 !!

Lycka till alla medverkande!!

/B

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...