Jump to content
Annons

Studiofestival 24: A cappella


Fidden

Recommended Posts

Annons
  • Svar 140
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Då var jag klar, har lite finputsning kvar bara. Blev sammarbete med min bror (som är medlem). Vi blev båda förvånade över vad som faktiskt går att göra med bara röstsamplingar man gjort. Riktigt kul var det, ska bli roligt att höra alla andra bidrag sedan. May the force be with you! 😛

Mvh

Memphis

Link to comment
Dela på andra sajter

Bumpar tråden lite... Slutdatumet närmar sig ju med stormsteg 🙂

vart tvungen att kolla, det är ju 30:e november så då behöver man inte känna av paniken än på ett tag. har en annan grej som ska vara klart före 16:e så då blir det gott om tid efter det. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Så var det äntligen dags för nästa festival, och denna gång ska vi prova våra färdigheter utan instrument, A cappella!

Regler:

- Endast egenprodcerade ljud från mun eller någon annan kroppsdel. Att slå på en trumma eller slå an gitarrsträngar är således inte tillåtet. Däremot är det okej att slå rytmen mot bröstkorgen, eller spela på sina stämband.

- Samplers är tillåtet, så länge man själv har alstrat ljuden enligt ovan

- Effekter används fritt

- Låten får vara max 4 minuter

- Låten ska vara nyproducerad för festivalen

- Låten skickas i mp3 format, 192kbps till Acappella@crumble-zone.com senast 30 november, kl. 24:00

Lite inspiration

http://uk.youtube.com/watch?v=5cpSv2mNhhc

http://uk.youtube.com/watch?v=yMo_boi1Yw0

http://uk.youtube.com/watch?v=yjnvSQuv-H4

Lycka till, låt kreativiteten flöda!

Är det nån idé att tjata om en videofestival här då eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån idé att tjata om en videofestival här då eller?

tjaa, vi kommer ju inte ändra på denna festivalen iallafall, men festival 25 är ju öppen för diskussion. Du får slänga in ett vinnarbidrag, så ligger ju bollen hos dig sen 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Ok tack för svar, vill inte ta det för långt OT. Är dessvärre helt fokuserad på videogrejen nu så jag måste nog avstå den här festivalen. Jag får ett intryck av att folk inte är mogna för videofestivaler ännu men jag slänger väl ut en blänkare om ett tag under allmänt och frågar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det tillåtet att mixtra så mycket att man nästan inte hör att det är är röst alls?

Självklart. 😄 Så länge man följer reglerna. Kan ju säga att den jag medverkat på inte låter mycket röst. 🙂

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det tillåtet att mixtra så mycket att man nästan inte hör att det är är röst alls?

Självklart. 😄 Så länge du följer reglerna. Kan ju säga att den jag medverkat på inte låter mycket röst. 🙂

suck. Din fina röst. Det som jag sett fram emot...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan man ligger efter alltså... jag har inte ens börjat med låten 😄

Satte ihop nåt sorts kroppskit i ultrabeat men sen kom jag inte längre.

"Du har ju hela helgen på dig" 🙂

Det är ju tre veckor kvar! 😄 Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inspiration o tid: 1% Hösttrötthet: 99%

Kaaaaaaaaaaaaanske orkar när jag sovit 😄

Är ju ett tag kvar så...

Agree, jag sitter fast... eller jag har inte ens börjat...

hörde jag härom dagen dock. Riktigt cool låt. Björk är alltid lika inspirerande 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...