countryman Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 (edited) Hej. Jag söker ett musikprogram som man kan skapa musik med. Programmet ska kunna skapa musik ett usb-anslutet keyboard. Keybordet jag ska använda är ett Yamaha PSR-293. Programmet ska vara kompatibelt med Windows XP och ska kunna köras på en dator med en Intel P4 2,8 GHz processor med 2 GB ram och det ska gärna också vara gratis eller ett program som inte bränner allt för stort hål i plånboken. det behöver inte vara ett jätteavancerat program. Nu vet jag inte om tråden är placerad på rätt plats, om inte så får någon admin flytta den till rätt plats. Edited October 25, 2008 by countryman
Guest DieHard Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 Hej. Jag söker ett musikprogram som man kan skapa musik med. Programmet ska kunna skapa musik ett usb-anslutet keyboard. Keybordet jag ska använda är ett Yamaha PSR-293. Programmet ska vara kompatibelt med Windows XP och ska kunna köras på en dator med en Intel P4 2,8 GHz processor med 2 GB ram och det ska gärna också vara gratis, kan sträcka mig max till 800 kr. Jag har det inte så fett med pengar om man säger så. Så jag föredrar program som är gratis. Men som sagt, max 800 kr. Ett sequenserprogram för max 800? Finns det överhuvudtaget något så billigt? Kanske det gör men ställ dig frågan hur du har tänkt dig med ditt musikskapande. Det är knappast speciellt kul sitta med ett väldigt billigt eller gratis som väldigt begränsat. Det kommer du märka väldigt snart. Bättre vänta och spara till något lite dyrare. Men som sagt var det är dina stålar.
countryman Posted October 25, 2008 Author Posted October 25, 2008 (edited) Hej. Jag söker ett musikprogram som man kan skapa musik med. Programmet ska kunna skapa musik ett usb-anslutet keyboard. Keybordet jag ska använda är ett Yamaha PSR-293. Programmet ska vara kompatibelt med Windows XP och ska kunna köras på en dator med en Intel P4 2,8 GHz processor med 2 GB ram och det ska gärna också vara gratis, kan sträcka mig max till 800 kr. Jag har det inte så fett med pengar om man säger så. Så jag föredrar program som är gratis. Men som sagt, max 800 kr. Ett sequenserprogram för max 800? Finns det överhuvudtaget något så billigt? Kanske det gör men ställ dig frågan hur du har tänkt dig med ditt musikskapande. Det är knappast speciellt kul sitta med ett väldigt billigt eller gratis som väldigt begränsat. Det kommer du märka väldigt snart. Bättre vänta och spara till något lite dyrare. Men som sagt var det är dina stålar. det behöver inte vara något väldigt avancerat program. men vad kostar ett sequenserprogram då. ett hyfsat bra program? Edited October 25, 2008 by countryman
Tracer Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 (edited) Tjenare! Om du går till en lokal välsorterad tidningsbutik/tobaksaffär så borde de ha tidningen "Computer Music", köper du den för c:a 135:- så får du allt du behöver för att börja spela in din och bearbeta. Massor av gratis synthar, effekter, ljudbibliotek och sequencerprogram. Lycka till med musikskapandet! / Fredrik 😮 Edited October 25, 2008 by Tracer
Tracer Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 Annars kan du ju kolla kvraudio.com. Där finns det, det mesta. Länkar till gratis sequencerprogram. / F
countryman Posted October 25, 2008 Author Posted October 25, 2008 Tjenare! Om du går till en lokal välsorterad tidningsbutik/tobaksaffär så borde de ha tidningen "Computer Music", köper du den för c:a 135:- så får du allt du behöver för att börja spela in din och bearbeta. Massor av gratis synthar, effekter, ljudbibliotek och sequencerprogram. Lycka till med musikskapandet! / Fredrik 😮 okej. tack för tipset. ska ut och handla imorgon och när jag ändå är ute och handlar så ska jag se om jag hittar den
rainydays Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 (edited) Eftersom jag antar att du kommer jobba mestadels med MIDI så skulle jag rekommendera att du tittar på Temper. Det är nog en av de mest kompetenta MIDI-sequensers du kan hitta för en liten peng. Annars kan du köpa Tracktion 2 för $29, men Temper är ärligt talat bättre på MIDI-delen. Tracktions styrka ligger på audio. Edited October 25, 2008 by rainydays
countryman Posted October 27, 2008 Author Posted October 27, 2008 Eftersom jag antar att du kommer jobba mestadels med MIDI så skulle jag rekommendera att du tittar på Temper. Det är nog en av de mest kompetenta MIDI-sequensers du kan hitta för en liten peng.Annars kan du köpa Tracktion 2 för $29, men Temper är ärligt talat bättre på MIDI-delen. Tracktions styrka ligger på audio. okej. 29 dollar är 237,95, avrundat 238 kr svenska kronor. var får jag tag i Tracktion 2?
rainydays Posted October 27, 2008 Posted October 27, 2008 okej. 29 dollar är 237,95, avrundat 238 kr svenska kronor. var får jag tag i Tracktion 2? Skaffa ett konto på http://my.mackie.com och när du är inloggad ska det stå en gul ruta med texten "UPGRADES AND OFFERS AVAILABLE HERE". Klicka på länken så ska erbjudandet "Purchase Tracktion 2 for $29.99 only" dyka upp. Vill du så kan du ju alltid uppgradera till version 3 senare. Men för dina behov kan jag tänka att tvåan duger gott. Och priset kan man ju inte klaga på precis. 🙁
countryman Posted November 24, 2008 Author Posted November 24, 2008 okej. 29 dollar är 237,95, avrundat 238 kr svenska kronor. var får jag tag i Tracktion 2? Skaffa ett konto på http://my.mackie.com och när du är inloggad ska det stå en gul ruta med texten "UPGRADES AND OFFERS AVAILABLE HERE". Klicka på länken så ska erbjudandet "Purchase Tracktion 2 for $29.99 only" dyka upp. Vill du så kan du ju alltid uppgradera till version 3 senare. Men för dina behov kan jag tänka att tvåan duger gott. Och priset kan man ju inte klaga på precis. 🙂 ja, va bra. har precis fått min lön så det passar ju bra. men jag ska ta och kika in på den sidan och så kanske jag köper den nu eller så en månad tills jag har mer pengar
Recommended Posts