ANB Posted October 21, 2008 Posted October 21, 2008 Hej! Jag vill använda mig av flera utgångar på mitt ljudkort, dvs kunna skicka ett ljudspår till utgång 1&2 och ett annat spår till 3&4. Fixar Garageband det? Ljudkortet (Edirol Fa-66) känns igen av Garageband men när jag väljer utgång 3&4 skickas spåret iallafall till 1&2. Vet någon är jag tacksam. /ANB
chrisB Posted October 21, 2008 Posted October 21, 2008 Som du har märkt så går inte det i GB- det är enbart stereo ut.
ANB Posted October 21, 2008 Author Posted October 21, 2008 Som du har märkt så går inte det i GB- det är enbart stereo ut. Ok, bock & tack för snabbt svar!
ANB Posted October 21, 2008 Author Posted October 21, 2008 Som du har märkt så går inte det i GB- det är enbart stereo ut. Ok, bock & tack för snabbt svar! Förresten ChrisB (eller någon annan), du kanske kan tipsa mig om lämplig programvara. Jag behöver endast detta: program som kan spela upp audiospår och skicka ut dem på separata utgångar till ljudkortet. Ska användas på gig då musikbakgrund går ut i pa-anläggn. och klick ligger på en annan utgång som skickas till trummisen. Det här gäller min MacBook som jag har på gigen och jag vill inte kosta på mig Logic då jag redan har Sonar som ju bara funkar på PC /MVH ANB
chrisB Posted October 21, 2008 Posted October 21, 2008 Logic Express är väl den billigaste varianten. 1.895 kr Eller skaffa Bootcamp eller Paralellells och kör windows på din Macbook
ANB Posted October 22, 2008 Author Posted October 22, 2008 Logic Express är väl den billigaste varianten. 1.895 krEller skaffa Bootcamp eller Paralellells och kör windows på din Macbook Ok, tack igen. Det blir nog så att jag kör Sonar eftersom jag har Windows via Bootcamp på laptopen. Det optimala vore väl att hålla sig till MacOs hela giget, men det kommer att funka för mig att byta operativ emellan två set. /ANB
Recommended Posts