Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hejsan! Letar efter en Slags ADAT-brygga där mina 8 st ADAT i/o blir analoga XLR-kontakter/balanserade tele

produktförslag?

Annons
Posted

Med andra ord behöver du ha en 8-kanalig A/D-D/A-omvandlare med ADAT I/O... 🙂

Det finns en del, men det beror förstås på vilket prisläge och vilken ljudkvalitet du är ute efter.

Ett par exempel (om du prioriterar ljudkvalitet före pris):

RME ADI-8 DS

Lynx Aurora8 + ADAT-option

Posted

Har kollat på produkter, fortfarande mycket osäker.. 2 gamla godingar som fyller mitt syfte är ju bl.a.

*Fostex VC8

och

*Alesis AI3

men kom även på en till grej(hör upp PT-användare):

Jag har ju ett digi002r, och med hjälp av firewire så ska jag väll kunna daisy-chaina 2 st digi 002r och få 16 analoga in/ut ?

stämmer detta ?

Posted
Har kollat på produkter, fortfarande mycket osäker.. 2 gamla godingar som fyller mitt syfte är ju bl.a.

*Fostex VC8

och

*Alesis AI3

Om du tittar på begagnat så kan du nog få tag på en RME ADI-8 pro för en billig peng, eftersom den försvann för några år sedan - men den slår ut de du nämner med hästlängder.

Behringer har också en billig burk, men då är det verkligen mest funktionen och inte ljudet man är ute efter... 🙂

Posted

*Fostex VC8

och

*Alesis AI3

Om du tittar på begagnat så kan du nog få tag på en RME ADI-8 pro för en billig peng, eftersom den försvann för några år sedan - men den slår ut de du nämner med hästlängder.

Behringer har också en billig burk, men då är det verkligen mest funktionen och inte ljudet man är ute efter... :rolleyes:

Självklart ska det vara en godkänt ljud, annars blir det rätt onödigt att köpa bordet..

ADI-8 PRO verkade intressant, hittar den för 7k just nu, ska gräva vidare i det hela!

Tack Claes!