Jump to content
Annons

Sooperlooper


Mullvaden

Recommended Posts

ja precis,nån som provat å kan ge mig liten beskrivning?

alltså vad jag funderar på är om det går att använda som livelooper,lite som somliga använder Abelton live

eftersom det går att midistyra borde det inte vara några problem.

Redigerat av Mullvaden
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons
  • 2 månader senare...

hallå.... Sooperlooper e grymt kul!!!!

men vilken linux dist kör du egentligen? svårt att säga du ger ingen info.

Du har väl Jack ljudservern igång? Annars går det nog inte. Och du har väl kört igång slgui (annars går bara ljudmotorn igång utan grafiskt gränssnitt).

Sen vill du nog helst köra RT linuxkärnan... Om du inte har en grymt snabb dator - då kanske lagget inte märks.

Och det är inte riktigt likt Ableton... Tänk basic loopmaskin - inte så mycket arrangera låtar - men såklart går det ju också...

Kompilera den senaste versionen efter du tagit reda på dependencies/devs du kommer behövea. Sen e det bara att bygga på.... 😉

Fortfarande lite små buggar (som t.ex att undoknappen ibland inte "undo:ar" allt - kan bero på att det bara finns begränsat antalv undos?)

Midi keybindings funkar med högerklick nu... Sen e de bara att vrida ekller trycka ratten/tangenten... Men du kan behöva ett program för att patcha midi/ljud (omn du inte vill göra det i JAC s rekomenderar jag PATCHAGE)..

Kul maskin iaf.... Syncar till JACK och ARDOUR om man vill (iofs så har det buggat utr för mig nu sen jag försökte kompilera senaste JACK, trist, men ska kolla på det)

Lycka till.... 🙂

Jag kör Ubuntu Studio Hardy (8.04 RT kernel)

//e.

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag skrev inlägget körde jag pcLinuxos som inte är musikanpassat för fem öre,dock snabbt och lätt.

efter diverse testande av olika distar kör jag nu ubuntu studio i vilket sooperlooper funkar utmärkt.

har testat sooperlooper litegrann,var inte riktigt som jag tänkt,men jag tror mycket beror på att jag inte testat mer vad man kan göra med det. är så mycket annat man måste testa först.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...