Jump to content
Annons

Bästa låtarna ni hört som är producerade i FL?


xylitol (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
Det finns ganska så många som använder FL Studio som ett komplement till sitt huvudsequencerprogram, t.ex. för trumprogrammering. De mest kända som jag vet om är Covenant, fast jag vet inte alls i hur stor utsträckning de använder FL.

vart har du hört att Covenant används sig av FL ?

Direkt från källan, så det är garanterat sant.

Dock vet jag som sagt inte hur mycket de använder FL Studio. Tror att de bara använder det som en av många "trummaskiner"...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Porter Robinson - The Wildcat

Porter Robinson - Im On Fire

Tim Berg - Bromance

Ali Nadem - Electro Champion

Och sen Basshunter ofc 😉...

Har hört att deadmau5 använde sig utav FL förut, isåfall, nästan alla deadmau5 låtar 😛 (Han använder Ableton Live nu tror jag)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Helt off topic...(och jag har inte läst alla inlägg)

Innebär det något speciellt om en låt är gjord i FL`?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört många frågar om FL Studio är för ett riktigt proffs.

Det jag prövat är lite olika program och min slutsats är att FL är som vilket musik program som helst.

Tycker att dock att FL saknar bra pluggar och samplingar, men skaffar du egna så ska det inte vara några problem.

Tycker själv att det är lite lättare att mixa i Logic om man vill få det att låta högt och lite ljusare men det är en tränings sak inte ett program val.

Sedan så om man vil låta som ett riktigt proffs så har man fler vägar att gå tex skicka mixen genom ett riktigt bra analogt mixer bord låta en mix expert sköta mixen och mastering ingenjören göra slut mastering, och det är väl där dom flesta står och faller och inte programmet.

Bäst vore väl om man fick ett skiv kontrakt med en stort skivbolag som kan göra en riktigt dyr produktion med folk som kan ratta i spakarna.

Finns inga hemligheter. Träna på. 😉

Redigerat av TripMan
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

För att ge ett enkelt svar på frågan.

Ta en titt in på följande sida på Image-Lines site.

http://www.image-lin...powerusers.html

Har även för mig att jag läste något om att Afrojack bara använder FL i sina produktioner.

Mvh Johan B / WAGolfer

Smart att länka Image Lines Power Users. Såg nu att Porter Robinson använde FL Studio vilket jag inte hade en aning om. Faktiskt en personlig favorit!

2 av mina favorit producenter står faktiskt med i den listan. Men om jag skulle sätta en topp 3-lista om jag får utgå från Power Users så skulle jag sätta.

1. Porter Robinson (En av mina favorit producenter. Låt så måste jag säga Less go)

2. Feed Me (Den här snubben ger mig sjukt mycket inspiration. Lyssna bara på denna; http://www.youtube.com/watch?v=UIUX0NozeO4)

3. Afrojack (Det mesta låter faktiskt j*vligt bra)

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan man kan svara på den frågan måste man ju veta vilka låtar som är gjorda i FL Studio, och det vet man ju inte 😮

Det går att åstadkomma vilka låtar som helst med vilka program som helst, det handlar bara om vilket program man trivs bäst att arbeta med.

(Hur kommer det sig att man aldrig ser trådar som handlar om vilka de bästa låtarna som gjorts i Pro Tools eller Logic är? Nej förresten, låt mig gissa...)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
  • 1 månad senare...

Bara för att bryta all kommersiell house i tråden från FL...

Ett helt akustiskt album är ihopsatt i FL (inte gjort i grunden i FL) alla samples och ljud är riktiga instrument från olika upptagningar och jams, allt är inspelat med AKG och hand ZOOM micar. Albumet kommer ut på vinyl runt 2013.

Jean Philipes - When I Write The Letters Down For You

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Avicii

Dan Winter

Rob Mayth (gjorde några låtar i FL i början)

B0UNC3

Porter Robinson/Ekowrait

Cazzette

Qulinez

Nause

där är väl några jag gillar iaf..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

För alla som nämner Deadmau5: Han använde FL i typ två låtar (som släpptes alltså), annars har han framförallt jobbat med Logic och Ableton vad jag vet. Är rätt så säker att han sitter med Cubase för tillfället, och bouncar till Ableton. (sett i livestreams)

Själv är min personliga favorit-FL-användare definitivt Porter Robinson 😄 Hade ingen aning att Feed Me använde FL men där ser man, även han en personlig favorit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...