Jump to content
Annons

Skit bra inde bolag!


robbin

Recommended Posts

Annons

Låter trevligt.. hur hade ni tänkt distributionen av musik!?

Har ni kontakter runt om i musikvärlden så musiken ni ger ut når tillräckligt med lyssnare?

Hur hade ni tänkt ge ut musik? CD? mp3? - jag läste på er myspace, men fick inte så mycket kött på benen, iofs har jag varken vett, sans eller glasögon i närheten av där jag sitter nu!

Jag sysslar mycket med dub och en del grime och skulle kunna tänka mig att släppa musik på något lite mindre bolag, men jag skulle vilja ha mycket mer information..

Ett tips är att ha en sajt där ni beskriver er idé, vilka ni är och hur ni har tänk alla lösningar osv. och sen använda myspace mer som reklam.

Link to comment
Dela på andra sajter

friend (oregistrerad)

Nej, jag tror inte att ni tänker göra det.

post-18214-1223372814_thumb.jpg

Snarare är väl inriktningen.

post-18214-1223372844_thumb.jpg

Tips till alla som skiver text på annat språk än sitt modersmål:

Gå igenom text med någon som har det som första språk. Detta är ett måste!

Ni vill inte få dåligt rykte bara för en sådan miss, vilken är så lätt att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips till alla som skiver text på annat språk än sitt modersmål:

Gå igenom text med någon som har det som första språk. Detta är ett måste!

Ni vill inte få dåligt rykte bara för en sådan miss, vilken är så lätt att göra.

Exakt min tanke med!

När ett bolag kommer med erbjudande om skivkontrakt eller vad det nu än må vara blir iaf jag som artist alltid misstänksam när stavningen inte är korrekt. Det kan vara nog så komplicerat ändå att sätta sig in i hur det fungerar med att ge ut sin musik och ska man då dessutom behöva gissa sig till vad som menas för att stavning och meningsuppbyggnad inte är rätt blir man ju inte mer sugen direkt.

Är man själv inte så vass på att formulera sig på andra språk finns det alltid någon man kan rådfråga om hjälp, om inte annat så här på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter trevligt.. hur hade ni tänkt distributionen av musik!?

Har ni kontakter runt om i musikvärlden så musiken ni ger ut når tillräckligt med lyssnare?

Hur hade ni tänkt ge ut musik? CD? mp3? - jag läste på er myspace, men fick inte så mycket kött på benen, iofs har jag varken vett, sans eller glasögon i närheten av där jag sitter nu!

Jag sysslar mycket med dub och en del grime och skulle kunna tänka mig att släppa musik på något lite mindre bolag, men jag skulle vilja ha mycket mer information..

Ett tips är att ha en sajt där ni beskriver er idé, vilka ni är och hur ni har tänk alla lösningar osv. och sen använda myspace mer som reklam.

Tanken var väll att jag ska försöka sätta ihop en skiva med lite band som är villiga både demo band och större.

Försöka sälja den på internet och på spelningar och festivaler för en 10 kr, det borde ju inte vara för mycket att punga ut för folk.

jag ska helt enkelt sätta ihop en bra skiva,

bränna ut den i så många ex jag har råd med förtillfället göra ett omslag printa ut det på papper från en vanlig skrivare

köpa plastfickor i cd storlek och sätta ihop det på det viset.

Jag tackar för tipsen!, vet du något bra ställe där man kan göra hemsidor för mer ingående information om projektet

som är relativt billiga/ gratis?

jag har gjort en del sådan släpp tidigare men då var det i punk svängen. (Så varför inte testa det på andra håll?)

och där har det ju funkat galant på det sättet jag / vi gjorde då.

Jag valde att försöka med reggae musik, för att jag gör massa reggae musik, och har nyligen startat ett reggae band. Reggae var den första musiken jag egentligen fastnade för du vet, när man är så liten som jag var innan det brukar man bara lyssna på det som kommer för en och inte ha så stort intresse i musik alls. ja du försår vad jag menar.

har inga större kontakter i reggae musik världen men tänkte försöka sätta ihop något och se vart det leder,

och om jag kan få det att se mer proffsigt ut med en schysst hemsida med mer information osv så är det ju bara bra 🤪

Så jag är mottaglig för alla tipps jag kan få!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips till alla som skiver text på annat språk än sitt modersmål:

Gå igenom text med någon som har det som första språk. Detta är ett måste!

Ni vill inte få dåligt rykte bara för en sådan miss, vilken är så lätt att göra.

Exakt min tanke med!

När ett bolag kommer med erbjudande om skivkontrakt eller vad det nu än må vara blir iaf jag som artist alltid misstänksam när stavningen inte är korrekt. Det kan vara nog så komplicerat ändå att sätta sig in i hur det fungerar med att ge ut sin musik och ska man då dessutom behöva gissa sig till vad som menas för att stavning och meningsuppbyggnad inte är rätt blir man ju inte mer sugen direkt.

Är man själv inte så vass på att formulera sig på andra språk finns det alltid någon man kan rådfråga om hjälp, om inte annat så här på forumet.

Nej jag förstår precis hur ni tänker och att det känns lite luddigt kanske, och jag ska göra mitt bästa för att få det bättre,

som att starta en hemsida med mer ingående information om det hela. Och kanske använda mig av en tolk 😛 vad vet jag.

Men grejen är ju den att det inte skrivs något kontrakt allas, jag är en musiker som du som endast vill få ut musiken till folk utan någon större profit alls. det ända som kan hända är ju att skivan inte säljer i någon större mängd, men det har jag svårt att tro då den kommer att kosta 10 kr, och att det är reggae och dylikt som finns på den som ganska tydligt är en musik som de flesta tenderar att gilla. Och tragiskt nog har många av dom inte hört något annat än Bob Marley ( men då är det mest folk som säger "jo men reggae är bra" jag syftar på då.) Och då skulle det ju vara underbart att kunna sälja en sån skiva för en tia till dom så dom kanske börjar lyssna på massa andra band, både nya demo band och större!

Det är ju så simpelt som att du som musiker tillåter mig sprida din musik (kanske blir det en två låtar du tycker att "ja men dom här får du ha med på skivan") så att du kanske får en större lyssnar skara. Och som sagt det ända som kan hända är att jag sitter här med 1000 tryckta skivor i min famn och jämrar mig över att inget är sålt, medans det inte rör dig i ryggen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...