Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Som rubriken säger.

Kraven är väl att den har hi-z ingångar och har s/pdif utgång. Får gärna vara

rack men inte nödvändigt.

Jag har tittat lite på:

Aphex 207 D

ART DIGITAL MPA

Nån som har har de ovanstående?

Vad finns det för andra alternativ?

Jag är ute efter så bra kvalitet som möjligt för helst 8000kr.

Tipsa mig! 🙂

Annons
Posted

Aphex 207D är en mycket trevlig preamp.

Jag har en sådan i min rigg och den gör ett bra jobb med en liten touch av rörfärgning.

Audient Mico (8795:- ) och Joemeek TwinQ (7395:- ) är två andra exempel på preamps med A/D inbyggd, som kan vara intressanta (listpriser inom parentes...). 🙂 Audient Mico har visserligen bara en instrumentingång, men det kanske räcker...?

Posted

Jag har en sådan i min rigg och den gör ett bra jobb med en liten touch av rörfärgning.

...

Sedär! 🙂

/Jocke

Guest Analogfreak
Posted (edited)

Glöm mitt inlägg

De jag nämnde saknar S/PDIF

Edited by Analogfreak
Posted

Aphex verkar ju vara populär 🙂 Får se lite när man kanske ska slå till! Skall snart beställa ett M-audio Profire Lightbridge 🙂

Tycker det är underbart med bara digitala in/ut (utom hörlurar och 2 analoga). Då förstör aldrig ljudkortet nånting när ingen AD omvandling sker på kortet 😛

utan att det bara hänger på preampsen och dess AD man kopplar i, som tex aphex:en.

Guest Analogfreak
Posted

Audient Black series funderar jag på att skaffa. 🙂

Posted
Aphex verkar ju vara populär 🙂 Får se lite när man kanske ska slå till! Skall snart beställa ett M-audio Profire Lightbridge 🙂

Tycker det är underbart med bara digitala in/ut (utom hörlurar och 2 analoga). Då förstör aldrig ljudkortet nånting när ingen AD omvandling sker på kortet 😛

utan att det bara hänger på preampsen och dess AD man kopplar i, som tex aphex:en.

En ytterligare fördel är att de flesta brukar ha analoga ut också - så att om du skaffar ännu bättre omvandlare, så har du fortfarande glädje av preampen. 😛

Posted

...

Sedär! 😄

/Jocke

Du hade putsat kristallkulan i dag... 😆

Kanske skulle byta nick till Sibylla? Ja, inte korven då... 😉 Sen kan jag utöka sortimentet med teblad, kaffesump, tarot och finansanalys. 😎

/Jocke

PS. 207D är riktigt bra. Tyvärr blir det lite för mycket modellering nu så den får inte vara med och leka så mycket som den förtjänar! 😳