Jump to content
Annons

Studiofestival 23 - Röstning


johahl

Recommended Posts

6p. 7: Void - Finns en låt med Meshuggah som är ruskigt lik denna. Hade jag kunnat lira gura så hade mina grejer låtit såhär. Gillar det som fan!

4p 11: Ages - Den här var en riktigt go låt. Påminner lite om en låt i "Äventyraren Thomas Crown" Riktigt bra!

2p 2: Scurvy - måste bara säga 00:42 å fram. Riktigt härligt att höra:)

1p 19: Alla brev - Förstör jag för dig nu?🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 162
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Bättre sent än aldrig, tänk vad tiden försvinner ibland!

6p till låt nr 1 härlig poplåt med personlighet i sången

4p till låt nr 10 schysst refreng som lurar mig att tro att det är andra ackord

2p till låt nr 11 Härlig smärta i denna, bra arr med fin blandning av gitarrbaserat, kryddat med synthljud.

1p till låt nr 7 Tajt och fint. En sådan här skulle jag vilja göra någon gång men skulle jag orka?

Kanon med 20 bidrag!!!! BRA jobbat alla!! 😏

M.v.h/ B

Link to comment
Dela på andra sajter

Och här kommer mina röster. 😏

6p till låt nr 1, 2 ackord. Skön låt som fick mig att guppa med foten. 🙂

4p till låt nr 6, Missing you. Riktigt fint. fick mig att njuta riktigt ordentligt.

2p till låt nr 12, goin´ over jordan . Denna låt fick mig att le, och jag gillade stämmorna i sången, det va något i den som tilltala mig, kan inte riktigt sätta fingret på vad bara 🙂

1p till låt nr 18, Thoughts of december. Riktigt mys, inte så mycket mer att säga än att luta sig tillbaka.

Jag är skitdålig på att förklara exakt vad det är jag gillar och lämnar oftast dåliga kommentarer (om jag inte ska kommentera mixning, vilket jag inte bryr mig om nu). Så det är därför mina kommentarer blir så korta.

Sedan måste jag säga att detta inte va lätt. Fick lyssna igenom alla bidrag ett antal gånger innan jag kunde bestämma mig. BRA JOBBAT ALLIHOPA!

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är jag trött och motiverar endast mina 4 favoriter:

6 poäng:Dual uniform(#3); Blev lite genrepoäng där, Den svävar på mycket fint och behagligt utan att känna att den hänger fast i temat("2 ackord") En smärre behandlad mix ger stjärna i guldkanten

4 poäng:Scratch the Surface(#9); Cliffhangern! Jobbar fullt ut med temat och var intressant att lyssna på till skillnad från många andra!

2 poäng: 2 ackord(#1); En härlig mix av synthar och ackesprängmedel! Keep up det good work

1 poäng: Scurvy(#2); Hohoho 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det för sent att rösta?

6p Alla Brev - genialiskt! Vem fan har gjort den?

5p 2 Ackord - bra låt och skitbra genomfört.

4p Scurvy

3p Goin' over Jordan - introt är helt grymt, sen pajjar den tråkiga bakgrunden allting. Vem sjunger? Var helt övertygad att det var en sampling från nån gammal platta först.

2p The End of Conny Nash - bara för elgurasoundet.

1p Save the planet Earth - borde ha fler ackord...

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det för sent att rösta?

6p Alla Brev - genialiskt! Vem fan har gjort den?

5p 2 Ackord - bra låt och skitbra genomfört.

4p Scurvy

3p Goin' over Jordan - introt är helt grymt, sen pajjar den tråkiga bakgrunden allting. Vem sjunger? Var helt övertygad att det var en sampling från nån gammal platta först.

2p The End of Conny Nash - bara för elgurasoundet.

1p Save the planet Earth - borde ha fler ackord...

Poängen är 6,4,2,1. Jag räknar Alla brev, 2 ackord, scurvy och goin over jordan isf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det för sent att rösta?

6p Alla Brev - genialiskt! Vem fan har gjort den?

5p 2 Ackord - bra låt och skitbra genomfört.

4p Scurvy

3p Goin' over Jordan - introt är helt grymt, sen pajjar den tråkiga bakgrunden allting. Vem sjunger? Var helt övertygad att det var en sampling från nån gammal platta först.

2p The End of Conny Nash - bara för elgurasoundet.

1p Save the planet Earth - borde ha fler ackord...

Poängen är 6,4,2,1. Jag räknar Alla brev, 2 ackord, scurvy och goin over jordan isf.

hoppsan. Ja, det blir alla tiders.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt plötsligt tycker jag att alla röster efter 22:00 borde räknas bort.

Hm.. ja, håller nog med dig här Fidden. Känns lite konstigt att flera röster ramlar in efter att röstningen avlutats.. heter trots allt deadline. Har gått flera veckor, varför röstar folk helt plötsligt nu? 😄

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Helt plötsligt tycker jag att alla röster efter 22:00 borde räknas bort.

Hm.. ja, håller nog med dig här Fidden. Känns lite konstigt att flera röster ramlar in efter att röstningen avlutats.. heter trots allt deadline. Har gått flera veckor, varför röstar folk helt plötsligt nu? 😄

Japp. Röster som inkom efter deadline får helt enkelt räknas som bonusomdömen. Så, nu bestämde vi det 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm.. ja, håller nog med dig här Fidden. Känns lite konstigt att flera röster ramlar in efter att röstningen avlutats.. heter trots allt deadline. Har gått flera veckor, varför röstar folk helt plötsligt nu? 😄

Ja det är underligt, och tråkigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

😄 Väldigt positivt överraskad över att få poäng! Helt oväntat! Var lite dålig förlorare ett tag där... he he. Men nu är det andra som tagit över... Men det är klart den sista rösten avgör vinnaren av tävlingen. Så jag kan förstå de laddade reaktionerna. väldigt jämt mellan magpie och 2 ackord...

Grattis också till den sensuella svarta gitarren som precis som jag fick poäng såhär i sluttampen. Och så tyckte jag boxes of shit var värld lite poäng egentligen.

Till alla andra dåliga förlorare där ute. Ni gjorde jättebra ifrån er och var minst lika bra som de som fick högst poäng (typ). Väldigt hög kvalitet på bidragen överlag och bra jobbat.

Och till vacum: Tack för geniförklaringen! och det är klart att dina röster ska räknas (tycker jag)!

Och grattes till en värdig vinnare: 2 Ackord (om jag har förstått rätt) Tyckte det var kul att ni vann. Vilka ni än är 😎

Ossian

Link to comment
Dela på andra sajter

Och de låtar som kom in efter den först satta deadline (om det nu va några, men det va det nog)? Skall de tas bort nu då också? Nä, låt alla röster vara med tills det är över. Är väll bättre att alla röster är med och att alla låtar får vara med också? Jag får erkänna att jag trodde det var klockan 23:59 som va deadline, hade nog läst fel. Så det va därför mina kom efter 22:00 😄

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns väl skäl till att vi har regler. Ett av dom är vi skall vara överens om vad som gäller och jag tycker i alla fall att finns där en deadline så finns där. Tycker det är taskigt om där fanns en vinnare 22.00 och en annan 23.45 när man sagt 22.00.

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är självklart att poäng som kom in efter 22.00 ska tas bort (tyvärr, fick ju några jag med 😄), och om det nu var några bidrag som kom in efter deadline så skulle de naturligtvis inte vart med, men det är ju lite sent nu...

Nä, kör på poängen som var 22.00 och utse en lycklig och värdig vinnare 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

22 röstningen:

1. johahl - Missing You - 33

3: Memphis - Thoughts of December - 32

2: rainydays - Escaping The Magpies Nest - 31

1: Fidden - 2 Ackord - 6,6,1,2,1,6 -> 22

2: JonasW - Scurvy - 1,6,2 -> 9

3: Stoneyoung - Dual Uniform - 2,4,4,4,4 -> 18

4: Slejnard - Två små svarta gitarrer - 1

5: SyntaxError - Höstballad för regniga dagar

6: johahl - Missing You - 2,4,1,2,6,1,1,6,2,6,2 -> 33

7: JonasW - Void - 1,6 -> 7

8: Fidden - The End of Conny Nash - 1,1,4 -> 6

9: Gizmozis - Scratch The Surface - 6,2 -> 8

10: rainydays - Escaping The Magpies Nest - 4,6,6,4,2,1,4,2,2 -> 31

11: Lindpop - Ages - 2,4,6,1,6,4 -> 23

12: morgonte - Goin' Over Jordan - 1,4,1 -> 6

13: Stoneyoung - En Bit

14: johahl - Save The Planet Earth - 1,2,2,6,1 -> 12

15: flabb & Carl Cadello Lets Apply - 2

16: Hellpig - Boxesofshit

17: flabb & Carl Cadello - Eye to eye - 4

18: Memphis - Thoughts of December - 4,6,6,4,2,4,6 -> 32

19: Ozzian - Alla brev - 4,1 -> 5

20: sixties - Dead end lives - 2

24 röstningen:

1: Fidden - 2 Ackord - 40

2: johahl - Missing You - 37

3: rainydays - Escaping The Magpies Nest - 35

1: Fidden - 2 Ackord - 6,6,1,2,1,6,6,6,2,4 -> 40

2: JonasW - Scurvy - 1,6,2,1,2 -> 12

3: Stoneyoung - Dual Uniform - 2,4,4,4,4,6 -> 24

4: Slejnard - Två små svarta gitarrer - 1

5: SyntaxError - Höstballad för regniga dagar

6: johahl - Missing You - 2,4,1,2,6,1,1,6,2,6,2,4 -> 37

7: JonasW - Void - 1,6,1 -> 8

8: Fidden - The End of Conny Nash - 1,1,4 -> 6

9: Gizmozis - Scratch The Surface - 6,2,4 -> 12

10: rainydays - Escaping The Magpies Nest - 4,6,6,4,2,1,4,2,2,4 -> 35

11: Lindpop - Ages - 2,4,6,1,6,4,2 -> 25

12: morgonte - Goin' Over Jordan - 1,4,1,2,1 -> 9

13: Stoneyoung - En Bit

14: johahl - Save The Planet Earth - 1,2,2,6,1 -> 12

15: flabb & Carl Cadello Lets Apply - 2

16: Hellpig - Boxesofshit

17: flabb & Carl Cadello - Eye to eye - 4

18: Memphis - Thoughts of December - 4,6,6,4,2,4,6,1 -> 33

19: Ozzian - Alla brev - 4,1,6 -> 11

20: sixties - Dead end lives - 2

That's it! Ska fixa proper tråd sen.

Redigerat av johahl
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...