Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

När jag kör ett tyngre projekt så märks det ganska tydligt att asio i cubase står t.ex på 80-90% medans cpu är ungefär 45-55%. Sänker jag buffern så följer båda med. Borde man inte kunna få ett bättre förhållande så att det är mer lika mellan asio och cpu?

Har senaste drivrutinerna

Ljudkort: RME HDSP 9632

CPU: Quadcore 2,66 Qx7600

optimerat för bakgrundstjänster.

MVH

Edited by Lindpop
Annons
Posted
När jag kör ett tyngre projekt så märks det ganska tydligt att asio i cubase står t.ex på 80-90% medans cpu är ungefär 45-55%. Sänker jag buffern så följer båda med. Borde man inte kunna få ett bättre förhållande så att det är mer lika mellan asio och cpu?

Har senaste drivrutinerna

Ljudkort: RME HDSP 9632

CPU: Quadcore 2,66 Qx7600

MVH

Du menar CPU mätaren i Cubase är högre än i datorns CPU mätare, eller?

Posted

Jag har också funderat på det där. Det enda jag kommer på är att det måste vara så att CPU mätaren i programmer visar hur stor procent av den CPU som används som används av programmet. Har för mig att jag jämförde med siffrorna i aktivitetshanteraren och kommit fram till att de visar lika.

Posted

Var finns flaskhalsen?

När Cubasemätaren kommer upp på ca 90% så börjar det knastra men cpu i aktivitetshantaren har ju fortfarande hälften kvar så det borde gå att få ett bättre förhållande mellan dom.

Intressant är det.

Posted

Tack Claes!

Man kanske kan tolka det som att begränsingarna i mitt fall sitter mer i Cubase programkod och i ljudkortets drivrutiner än i datorn för övrigt.