Jump to content
Annons

Mixning/mastring


PrototypProductions

Recommended Posts

varför alltid pollack?

Om du skulle titta på nyheterna lite då och då skulle du veta att Polacker är Ökänt underbetalda i sverige

och utnyttjas på icke humana sätt. Men visst Balter , Ryssar , Kineser och Thailändare finns oxå men inte i lika stor utsräckning.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

DieHard (oregistrerad)
strunt i skiva ... mixtape ! det är ingen fucking jävla stor grej förfan ! släpps på nätet ..

Ja du med den jävla attityden kan du sitta där med din skit och be nån gratismixa och få nån dyngmix. Inte ens om jag fick betalt skulle jag göra det åt nån med den attityden. 😎 Läser inte heller den här tråden igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Ge er nu...Grabben kanske är en Ace of Base grej...Tänk på det...

Den som nekade Ace Of Base ångrar sig bittert i dag...

Nej jag ångrar mig inte. Det är möjligen lite lite lustigt så här efteråt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ge er nu...Grabben kanske är en Ace of Base grej...Tänk på det...

Den som nekade Ace Of Base ångrar sig bittert i dag...

Nej jag ångrar mig inte. Det är möjligen lite lite lustigt så här efteråt.

mmm

Eller jag kanske skulle sagt DE...Eftersom det var flera stora OCH små aktörer som nekade dom..

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Killen snackar ju grymt i alla fall... Sen kanske han inte ens kan sjunga och spela in med det skiter väl jag i. hahaha

vadå snackar grymt? 😉

jag kan min grej för att ha hållt på så länge som jag har 😆

Jag tror du har oerhört mycket kvar att lära.

Link to comment
Dela på andra sajter

Killen snackar ju grymt i alla fall... Sen kanske han inte ens kan sjunga och spela in med det skiter väl jag i. hahaha

vadå snackar grymt? 😉

jag kan min grej för att ha hållt på så länge som jag har 🙂

Jag tror du har oerhört mycket kvar att lära.

Haha håller med. Fylla 15 år vore kanske också nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
har jag sagt att jag är fulllärd haha? 🙂 jag har inte hållt på med musik så jätte länge men jag kan iallafall mer än dom flesta som hållt på lika länge som jag ..

Det är nog ingen här som vill hjälpa dig med den översittar attityd du har.

Link to comment
Dela på andra sajter

strunt i skiva ... mixtape ! det är ingen fucking jävla stor grej förfan ! släpps på nätet ..

Ja du med den jävla attityden kan du sitta där med din skit och be nån gratismixa och få nån dyngmix. Inte ens om jag fick betalt skulle jag göra det åt nån med den attityden. 😉 Läser inte heller den här tråden igen.

Lägg ner, för fan! Varje människa bestämmer själv hur stor grej det är att släppa sitt eget material. Jag brukar ibland släppa material direkt på nätet som inte professionellt mixat för att bara få ut det och för att jag känner för det. Varför alla dessa elakheter?

Link to comment
Dela på andra sajter

vad får dig att tro att dom är mixade? för att det heter mixtape eller, haha? 😛😉

okej där var jag lite uppkäftig, sorry för det 🙂 har inte spelat in något än! håller på med alla texter just nu ..

jag skriver alltid texterna innan jag spelar in NGT !

Peace

Sicken pajkastartråd... Det är klart att du möjligen lockat någon att mixa till bra pris/gratis t o m om du spelat in något att lyssna på. NÅGOT måste du väl ha spelat in? Lägg upp så får du kanske lite annan respons än vad du fått hittills 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att det sitter ett gäng snubbar som försöker tjäna pengar

på sin grej, innebär inte att samma snubbar måste vara otrevliga

för att någon annan försöker göra det bästa i en situation.

Jag försöker in i det sista att få ALLT jag kan så billigt som det bara

är möjligt, gärna gratis om det går.

Detta är ett forum där man disskuterar och hjälper varandra.

Om någon kommer hit och ber om ett pris på en vara må så vara.

Men om en annan kommer hit och ber om hjälp med en produkt

och säger "Jag kan inte betala något, eller åtminstonne inte så

mycket". Då ska ni INTE börja dissa personen direkt. Håll er ifrån

tråden istället. Eller hjälp personen i fråga..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett förslag för att få tråden lite mer på rätt spår igen, som drloop redan föreslog är att du lägger upp dina filer och låter alla som vill få mixa dem. Tror nog att du kommer få en del mixar att välja på i slutändan. Bara lägg upp filerna i 24 bit 44,1khz minimum på en server och länka till filen i denna tråd. Jag tror detta kommer hjälpa dig!

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå översittarattityd? :S Jag tycker några i den här tråden har tio gånger mer översittarattityd än den här killen.. Han sa att han anser sig kunna en del om musik, so what? Ni har ju för fan inte ens hört hans grejer, sluta döma honom.

Jag skulle kunnat tänka mig att mixa nån låt om jag inte hade varit så upptagen med jobb, men lycka till med att hitta nån.

Link to comment
Dela på andra sajter

vizay (oregistrerad)

ang. originalämnet.

Som några har sagt, lägg upp grejerna här och låt folk mixa helt enkelt. Jag har inga problem att göra ett gratis jobb så länge du tänker lägga ut allt fritt efteråt, dvs. inte själv tjäna pengar på det.

Jag ser det personligen som träning helt enkelt, lägger kanske heller inte ner lika mycket tid och gör det lika snabbt som för ett betalt jobb men för att få ett sånt jobb gratis är det ett billigt pris att betala skulle jag säga.

Sen ang. allt bajskastande så kan man väl konstatera att båda sidor skulle må bra av en smula ödmjukhet, skulle antagligen inte skada om ni alla lärde er svälja er stolthet och bara gå vidare också 😆 Nog om det, let's keep to the subject!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skall det bli såna här förbannade diskussioner och besserwisserier hela tiden!

Killen vill ju bara ha lite hjälp!

Skärpning!

Mm .. sitter en här med och skakar på huvet av förundran. ☺️

Ganska självklart att man blir defensiv om folk håller på å mästrar en.

Han frågar, och vill man inte mixa åt han så brukar man ofta inte skriva nåt, eller skriver man nåt så säg "Nej, tyvärr."

Han säger ju att det han frågar efter är en stor tjänst, som inte alla vill göra. Så ja kan inte tänka mig att han har nåt problem med ett enkelt Nej.

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...